آفتاب

اپوزیسیون مقدونیه پارلمان را تحریم کرد

اپوزیسیون مقدونیه پارلمان را تحریم کرد

اپوزیسیون چپ‌میانه مقدونیه با متهم کردن حزب محافظه‌کار نخست‌وزیر این کشور و تهدید رای‌دهندگان و دستکاری در انتخابات جلسه آغازی پارلمان را تحریم کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، حزب اپوزیسیون اس.دی.اس.ام (SDSM) مقدونیه اعلام کرد که 34 کرسی‌اش در پارلمان این کشور را تحویل نخواهد گرفت. در صورتی که این تحریم ادامه یابد می‌تواند به یک آشوب سیاسی در کشوری منجر شود که آرزوی پیوستن به اتحادیه اروپا را در سر دارد.

نیکولا گروئفسکی، نخست‌وزیر مقدونیه در روز 27 آوریل برای سومین بار پیاپی در انتخابات این کشور پیروز شد و از طرف دیگر جورج ایوانف، هم‌حزبی گروئفسکی نیز رئیس‌جمهوری این کشور شد.

حزب حاکم مقدونیه 61 کرسی را در پارلمان کشور به دست آورد. این در حالی است که زوران زائف، رهبر حزب اپوزیسیون اس.دی.اس.ام به محض پایان یافتن رای‌گیری از تهدید و دستکاری گسترده در رای‌گیری سخن گفته و گروئفسکی را به سوء‌استفاده از سیستم انتخاباتی متهم کرد.

با این حال ائتلاف حاکم، اتهامات اپوزیسیون را با اشاره به رضایت ناظران انتخاباتی اروپا از روند کامل و منظم این انتخابات رد می‌کند.

انتهای پیام

کد N275766

وبگردی