آفتاب
فرمانده هوانیروز خبر داد

افزایش 80 درصدی فارغ‌التحصیلان هوانیروز در سال گذشته

افزایش 80 درصدی فارغ‌التحصیلان هوانیروز در سال گذشته

فرمانده هوانیروز اظهار کرد: در سال گذشته با وجود تمام کمبودها، آمار فارغ‌التحصیلان این نیرو 80 درصد افزایش داشته است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، امیر سرتیپ خلبان هوشنگ یاری در مراسم فارغ‌التحصیلی خلبانان و مهندسان پرواز هوانیروز با اشاره به تاکیدات رهبری بر لزوم افزایش تعداد خلبانان و مهندسان نگهداری و تعمیر، افزود: هوانیروز با عنایت خداوند و داشتن پیشینه افتخارآمیز جزو اولین یگان‌های نیروی زمینی بوده که با آغاز ناامنی‌ها در اوایل انقلاب با تمام توان از نیروهای مسلح پشتیانی کرد و تا آغاز جنگ تحمیلی با انجام 60 هزار ساعت پرواز عملیاتی و تقدیم 44 شهید نقش زیادی در برقراری آرامش برعهده گرفت.

وی در ادامه اظهار کرد: در دوران جنگ تحمیلی هوانیروز 300 هزار ساعت پرواز عملیاتی داشت و 246 شهید و 600 جانباز را تقدیم انقلاب اسلامی کرد.

یاری با بیان اینکه "هوانیرو با اتمام جنگ و آغاز دوران سازندگی در پروژه‌های مختلفی از جمله سدسازی، مخابرات، مأموریت‌های مردم‌یاری، انتخابات و جابجایی مقامات کشوری و لشکری حضور داشته و در این راستا 25 هزار ساعت پرواز داشته است"، گفت: مبارزه با اشرار نیز جبهه دیگری در فعالیت‌های هوانیروز بوده است.

فرمانده هوانیروز اضافه کرد: آموزش کارکنان هوانیروز در هیچ مقطعی قطع نشده و این آموزش‌ها در تمامی سطوح ادامه داشته است. ما در این دوره‌های آموزشی هیچگونه حادثه‌ای نداشته‌ایم.

بر اساس این گزارش، امیر سرتیپ محمدرضا پولادی رئیس دانشگاه افسری امام علی(ع) نیز در این مراسم گفت: دانشگاه افسری امام علی(ع) به عنوان خاستگاه ارتش به خود می‌بالد که با قدمت 90 ساله و با بهره‌گیری از تجارت علمی نیروی انسانی مؤمن، لایق، کارآمد، شجاع و مبتکر را آموزش داده است.

وی همچنین اظهار کرد: هوانیروز بزرگترین ناوگان بالگرد در جنوب غرب آسیاست، به‌گونه‌ای که آمادگی و چابکی این یگان و دلبستگی خلبانان به اهداف جمهوری اسلامی با وجود تحریم‌های دشمنان، شگفتی و تحسین همگان را به دنبال داشته است.

انتهای پیام

کد N275642

وبگردی