آفتاب

پوردستان: راکت‌های نصب شده بر بالگرد‌های هوانیروز، قدرت تخریب بالایی دارند

پوردستان: راکت‌های نصب شده بر بالگرد‌های هوانیروز، قدرت تخریب بالایی دارند

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه "امروزه خلبانان هوانیروز بر تاکنیک‌ها و تکنیک‌های نبردهای ناهمتراز مسلط هستند"، گفت: راکت‌های هدایت شونده نصب شده بر روی بالگرد‌های هوانیروز، دقت و قدرت تخریب بالایی دارند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان صبح امروز (یکشنبه) در مراسم دانش‌آموختگی خلبانان و مهندسان پرواز هوانیروز که در دانشگاه افسری امام علی(ع) برگزار شد، با بیان اینکه "هوانیروز امروزه به خوبی قادر است با تهدیدات زمینی مقابله کند"، افزود: هوانیروز این توانمندی را دارد که هم نیازمندی‌های داخل کشور را تأمین کند و هم دانشجویان کشورهای مسلمان و دوست را آموزش دهد.

وی همچنین اظهار کرد: خدمات و تلاش‌های هوانیروز به عرصه جنگ ختم نمی‌شود و این مجموعه حضور مستمری در حوادث طبیعی دارد. امروزه هوانیروز مجموعه‌ای پویا، بانشاط و زنده است که بدون وابستگی به خارج از کشور و با استفاده از ظرفیت‌های داخلی خود خدمات زیادی به نظام ارائه کرده است.

پوردستان با اشاره به انجام آموزش‌های خلبانی در کشور، خاطرنشان کرد: تربیت خلبانان قبل از انقلاب در خارج از کشور انجام می‌شد اما امروز به برکت انقلاب آموزش‌های خلبانی در کشور انجام می‌شود.

فرمانده نیروی زمینی ارتش به حوادث سال‌های اولیه انقلاب اشاره کرد و گفت: پس از اخراج مستشاران خارجی، همه فکر می‌کردند ملت تسلیم خواهد شد و تقاضای بازگشت مستشاران را خواهد داشت اما با اعتماد به نفسی که امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری در نیروهای مسلح ایجاد کردند،‌ مهندسان فنی، دل بالگردها را شکافتند و خلاء وجود مستشاران را پر کردند.

وی در پایان با بیان اینکه "حضور هوانیروز ضربه مهلکی را به ضدانقلاب وارد کرد"، یادآور شد: حضور هوانیروز در شمال غرب کشور ادامه داشت و پس از تهاجم ارتش بعثی، هوانیروز مانند پرندگان ابابیل بر سر فیل‌های ابرهه فرود آمدند و در این راه 150 شهید نیز تقدیم انقلاب کردند.

انتهای پیام

کد N275533

وبگردی