آفتاب

توانمندسازی روستاهای تاریخی و دارای جاذبه گردشگری کرمانشاه

توانمندسازی روستاهای تاریخی و دارای جاذبه گردشگری کرمانشاه

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه بر توانمندسازی روستاهای تاریخی و دارای جاذبه گردشگری استان تاکید کرد.

مهندس محمدرضا ستایش فر در حاشیه اولین جلسه کمیته گردشگری روستایی و عشایری استان کرمانشاه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران‌(ایسنا)، منطقه کرمانشاه، اظهارکرد: گردشگری روستایی و عشایری بخشی از صنعت گردشگری است که علاوه بر جذب توریست، فرصت‌های شغلی بسیاری را در بر خواهد داشت.

وی افزود: توریسم روستایی و استفاده از پتانسیل‌های روستایی مقوله مهمی در گردشگری است و در تمام دنیا روی آن سرمایه‌گذاری می‌کنند، حتی در مناطقی که روستاها قابلیت چندانی ندارند.

این مقام مسئول در اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه 14 روستای هدف گردشگری در استان کرمانشاه هدف گذاری شده، در سال‌های گذشته اقدامات خوبی از لحاظ زیر ساختی درآنها صورت گرفته، ولی با توجه به توانایی‌های بالای استان کرمانشاه این امر کفایت نمی‌کند.

ستایش فر افزود: روستاهای کرمانشاه خصوصاً منطقه اورامانات بی نظیر و منحصر به فرد هستند. ساختار معماری سنگی آن، خودکفابودن روستاییان در تهیه پوشاک، خوراک، صنایع دستی، وسایل و مایحتاج زندگی و ... آنها را از همه نظر متمایز می‌کند.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه تاکید کرد: قصد داریم با تدوین یک برنامه مدون و بر اساس شاخص گردشگری نسبت به توانمندی روستاهای تاریخی و دارای جاذبه گردشگری استان اقدام کنیم و در آینده تعداد روستاهای هدف گردشگری استان را افزایش دهیم.

به گزارش ایسنا، اولین جلسه کمیته گردشگری روستایی و عشایری در سالجاری با حضور معاون گردشگری استان کرمانشاه و سایر اعضاء دستگاه های عضو کمیته در سالن جلسات اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه برگزار شد.

انتهای پیام

کد N275509

وبگردی