آفتاب
معاون رییس جمهور خبر داد

آغاز اقدامات اولیه تشکیل نهاد فراقوه‌ای در حوزه زنان

آغاز اقدامات اولیه تشکیل نهاد فراقوه‌ای در حوزه زنان

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: پیش‌نویس تدوین بسته‌های حمایتی زنان شاغل برای بررسی در اختیار کارشناسان قرار گرفت.

شهیندخت مولاوردی در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس «زنان» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، افزود: پیش‌نویس تدوین بسته‌های حمایتی برای زنان شاغل را هفته گذشته در اختیار کارشناسان جهت دریافت اظهارنظرهای آنان قرار دادیم که در قالب کارگروه سلامت و بهداشت معاونت امور زنان فعالیت می‌کنند.

وی درباره ضرورت تشکیل یک نهاد فراقوه‌ای در حوزه زنان با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری گفت: سال گذشته هم این موضوع را مطرح کردند و اقداماتی در این زمینه آغاز شده است. به عنوان مثال مرکز پژوهش‌های مجلس در حال انجام اقداماتی در این زمینه است و شورای فرهنگی- اجتماعی زنان هم طرحی آماده کرده‌اند که ما از آنان درخواست کرده‌ایم که آن را به ما نیز ارائه دهند.

معاون رییس جمهور افزود: این مرکز نباید زیرنظر هیچ‌ یک از قوا باشد تا از موازی‌کاری‌ها و پراکندگی‌هایی که در حوزه زنان و خانواده از سوی دستگاه‌های مختلف صورت می‌گیرد، جلوگیری شود.

مولاوردی در پایان همچنین در مورد آخرین وضعیت بررسی لایحه کاهش ساعت کاری زنان، گفت: لایحه کاهش ساعت کاری زنان از کمیسیون فرعی به کمیسیون اصلی دولت آمده است.

انتهای پیام

کد N275278

وبگردی