آفتاب

جلالی: اقتصاد مقاومتی باید به زیربنای اقتصاد ایران تبدیل شود

جلالی: اقتصاد مقاومتی باید به زیربنای اقتصاد ایران تبدیل شود

رییس مرکز پژوهش‌های مجلس برنامه‌ریزی جهت تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را لازمه تعیین استراتژی‌های حرکتی آینده ایران دانست و افزود: اقتصاد مقاومتی باید به ستون اصلی و زیربنای اقتصاد ایران تبدیل شود.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در ادامه سلسله نشست‌های تبیین راهکارهای تحقق سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی در مرکز پژوهش‌های مجلس، عصر امروز (شنبه 20 اردیبهشت ماه) جلسه‌ای با حضور دکتر کاظم جلالی، رییس و دکتر جواد جهانگیرزاده، قائم مقام این مرکز برگزار شد.

جلالی در این نشست با تبریک ولادت حضرت جواد الائمه (ع)، برنامه ریزی جهت تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را لازمه‌ تعیین استراتژی‌های حرکتی آینده ایران دانست و افزود: نگاه دستگاه‌های مختلف به موضوع اقتصاد مقاومتی باید به صورت فرابخشی بوده و تنها به همان مجموعه محدود نشود.

او افزود: اقتصاد مقاومتی تنها مختص به سال گذشته یا سال جاری نیست و باید با عزمی جدی و مدیریتی جهادی در کنار برنامه‌ریزی‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت، زمینه‌های تحقق آن فراهم شود.

نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس با تاکید بر لزوم هماهنگی در بین نهادها و دستگاه‌های مختلف در زمینه تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، تصریح کرد: همکاری و هماهنگی دستگاه‌های مختلف در حوزه اقتصاد مقاومتی باید افزایش یابد تا از موازی کاری در این زمینه جلوگیری شود.

وی با اشاره به وظایف مجلس در حوزه تقنین و نظارت، یادآور شد: در حوزه وظایف قوه مقننه در مسیر تحقق سیاست‌های ابلاغی رهبر معظم انقلاب در زمینه اقتصاد مقاومتی باید براساس بندهای این سیاست قوانین در بخش‌های مختلف بررسی و تفکیک شده تا خلاء‌های قانونی، قوانین معارض و هم‌چنین نقص در اجرای قوانین مصوب مشخص شود.

جلالی، درباره لزوم استفاده از نظرات کارشناسان و متخصصان، یادآور شد: مرکز پژوهش‌های مجلس نیز باید تلاش کند تا در تبیین راهکارهای تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی از نظرات علمی و پژوهشی کلیه کارشناسان و متخصصان استفاده شود.

او درباره اهمیت موضوع اقتصاد مقاومتی و لزوم توجه به آن، تاکید کرد: اقتصاد مقاومتی باید به ستون اصلی و زیربنای اقتصاد ایران تبدیل شود و تلاش‌های ویژه‌ای در این حوزه صورت بگیرد.

رییس مرکز پژوهش‌های مجلس با اشاره به تشکیل دبیرخانه ویژه‌ای در این مرکز درباره اقتصاد مقاومتی، توضیح داد: این دبیرخانه باید با همکاری‌های دیگر دستگاه‌ها اقداماتی را در جهت هماهنگی‌های بیش‌تر برای تحقق سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی فراهم آورد.

در ادامه این نشست معاونان و مدیران دفاتر مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، نظرات و دیدگاه‌های خود درباره بررسی راهکارهای تحقق سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی بیان و توضیحاتی را در خصوص اقدامات انجام گرفته در این مرکز در حوزه اقتصاد مقاومتی ارائه کردند.

انتهای پیام

کد N275144

وبگردی