آفتاب

یک کارشناس سازمان ملل خواستار تحریم شرکت های حامی رژیم صهیونیستی شد

یک کارشناس سازمان ملل خواستار تحریم شرکت های حامی رژیم صهیونیستی شد

تهران - ایرنا - ˈریچارد فالکˈ رییس تیم تحقیق ویژه سازمان ملل در امور فلسطین ، خواستار تحریم همه شرکت های حامی رژیم صهیونیستی در کرانه باختری شد.

به گزارش خبرگزاری یونایتدپرس،فالک روز گذشته (جمعه) با صدور بیانیه ای، خواستار پیوستن شرکت ها و جامعه مدنی به جنبش همبستگی جهانی برای مقاومت علیه اشغالگری اسراییل و آزادی اراضی فلسطینی شد.

فالک در این بیانیه همچنین خواستار تحریم شرکت هایی شد که از سرمایه گذاری در شهرک سازی اسراییلی در کرانه باختری و قدس شرقی اشغالی سود می برند.

رییس تیم تحقیق ویژه سازمان ملل در امور فلسطین در حالی این اظهارات را بیان می کند که مذاکرات سازش میان فلسطین و اسراییل با میانجیگری آمریکا در طول 9 ماه گذشته به شکست انجامیده است.

وی همچنین نسبت به اقدام رژیم صهیونیستی در ساخت شهرک های صهیونیست نشین و تخریب منازل فلسطینی ها در کرانه باختری ابراز تاسف کرد‬.

حدود نیم میلیون اسراییلی در بیش از ۱۲۰ شهرکی که پس از سال ۱۹۶۷ و اشغال کرانه باختری و قدس شرقی ساخته شده است، اقامت دارند.

سازمان ملل و اتحادیه اروپا شهرک های اسراییلی که در سرزمین های اشغالی احداث شده اند را بر اساس قوانین بین المللی غیرقانونی می دانند.

ˈفوزی برهومˈ سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) روز شنبه با دربیانیه ای با تقدیر از اظهارات مسوولانه ریچارد فالک ، آن را بسیار مهم خواند.

برهوم گفت : اظهارات این کارشناس سازمان ملل، میزان سختی هایی که مردم فلسطین در این مدت از سوی رژیم اسراییل متحمل شدند ،را به خوبی نشان داد.

مترجمام**9329** 1447*5981
کد N274995

وبگردی