آفتاب

مشاجره لفظی اردوغان با رئیس کانون وکلای ترکیه

مشاجره لفظی اردوغان با رئیس کانون وکلای ترکیه

نخست‌وزیر ترکیه با داد و فریاد در مراسم سخنرانی رئیس کانون وکلای این کشور که امروز (شنبه) انجام شد، وی را به استفاده از الفاظ رکیک در صحبت‌هایش متهم کرده و از جلسه سخنرانی خارج شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، این مساله در حالی رخ داد که همچنان درگیری‌های لفظی میان مسئولان دادگستری و نخست‌وزیر ترکیه بر سر پرونده فساد مالی گسترده دولت آنکارا وجود دارد.

رجب طیب اردوغان، نخست‌وزیر ترکیه سخنرانی متین فیضی‌اوغلو، رئیس کانون وکلای این کشور را برهم زد و گفت، سخنرانی وی سیاسی است و فیضی‌اوغلو از الفاظ رکیک و نامناسب استفاده کرده است.

فیضی‌اوغلو اقدامات و عملکرد دولت آنکارا را پس از زمین لرزه 2011 در استان وان، واقع در جنوب شرق ترکیه زیر سوال برد.

اردوغان در جریان سخنرانی رئیس کانون وکلای ترکیه فریاد زد و با ژستی خشمگینانه در مقابل فیضی‌اوغلو که داشت سخنرانی می‌کرد، ایستاد و گفت: شما از الفاظ نادرستی استفاده می‌کنید. چگونه می‌توانید این چنین بی‌ادب باشید!

اردوغان همچنین از این مساله خشمگین شد که فیضی‌اوغلو مدت زمان یک ساعته سخنرانی را رعایت نکرده و صحبت‌های خود را طولانی کرد.

ایجاد اختلال در سخنرانی رئیس کانون وکلای ترکیه از جانب اردوغان و استفاده از انتقادهای شدیداللحن علیه یکی از اشخاص برجسته کشور از سوی نخست وزیر به ندرت صورت گرفته است.

انتهای پیام

کد N274971

وبگردی