آفتاب

فرستاده آمریکا در روند صلح: اسرائیلی‌ها عامل شکست مذاکرات هستند

فرستاده آمریکا در روند صلح: اسرائیلی‌ها عامل شکست مذاکرات هستند

فرستاده آمریکا در روند صلح خاورمیانه با بیان این که اسرائیلی‌ها عامل شکست مذاکرات صلح خاورمیانه هستند، اعلام کرد که تعلیق گفت‌وگوها میان اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها به معنای پایان روند صلح نیست.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از سایت الوطن العربی، "مارتین ایندیک"، فرستاده ویژه آمریکا در روند صلح در سخنرانی خود در حاشیه کنفرانس سالانه موسسه سیاست خاور نزدیک در واشنگتن تصریح کرد: کسانی که خواستار گسترش شهرک‌سازی‌ها در اسرائیل هستند، همان کسانی‌اند که به شدت مخالف مذاکرات صلح هستند و این امر علی رغم آن است که خود این افراد بخشی از دولتی هستند که به مذاکرات پایبند است.

وی در ادامه افزود که این افراد مصمم هستند که با استفاده از شهرک‌سازی‌ها به مذاکرات لطمه بزنند و دست آخر هم این افراد به خواسته خود رسیدند.

ایندیک با درخواست از دو طرف اسرائیلی و فلسطینی برای آن که خویشتن دار باشند، گفت: مشکل بی اعتمادی مانع از پیشبرد مذاکرات صلح می‌شود.

وی همچنین درخصوص آشتی ملی میان گروه‌های فلسطینی خاطرنشان کرد که هدف از این اقدام، برنامه‌ریزی با هدف تعیین جانشینی برای محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین است تا اینکه گزینه‌هایی برای تحویل قدرت ایجاد شود.

فرستاده آمریکا در روند صلح خاورمیانه اعلام کرد: جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا بر این باور است که ترسیم مرزهای آتی کشور فلسطین و امنیت اسرائیل در صورت از سرگیری مذاکرات صلح دو مساله اساسی خواهد بود.

ایندیک افزود: در جریان مذاکرات، اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها از خود انعطاف‌پذیری نشان دادند، اما به سرعت به این نتیجه رسیدند که این دو طرف نباید امتیازدهی‌های سختی دراین خصوص کنند.

انتهای پیام

کد N274270

وبگردی