آفتاب

معاون وزیر خارجه آمریکا، مقامهای پاکستان را به جنگ تشویق کرد

معاون وزیر خارجه آمریکا، مقامهای پاکستان را به جنگ تشویق کرد

اسلام آباد - ایرنا - معاون وزیر امور خارجه آمریکا در دیدار با نخست وزیر پاکستان و برخی مقامهای عالی اسلام آباد، آنها را به جنگ با شبه نظامیان تشویق کرد.

رسانه های پاکستان اعلام کردند ˈویلیام برنزˈ در جریان سفر روز گذشته خود به اسلام آباد، شب گذشته در دیدار با نواز شریف اظهار داشت که آمریکا خواستار تشدید فشارها علیه گروههای شبه نظامی است.

اصرار آمریکا برای تداوم و تشدید فشارهای از سوی دولت پاکستان علیه شبه نظامیان در حالی است که نواز شریف نخست وزیر این کشور همچنان بر ادامه مذاکرات صلح با گروه تحریک طالبان تاکید دارد.

ویلیام برنز همچنین با مقامهای ارشد دولتی و نظامی پاکستان از جمله ˈسرتاج عزیزˈ مشاور ارشد نخست وزیر در امنیت ملی و امور خارجی، ˈچودری نثار علی خانˈ وزیر کشور، سناتور ˈاسحاق دارˈ وزیر دارایی و ˈراحیل شریفˈ فرمانده ارتش این کشور نیز دیدار و گفت وگو کرد.

مسائل منطقه و افغانستان و همچنین خروج نیروهای خارجی از افغانستان تا پایان سال 2014 از جمله موضوعهای مورد بحث و گفت و گو میان معاون وزیر امور خارجه آمریکا با مقامهای عالی دولتی و نظامی پاکستان بود.

وزیر کشور پاکستان در دیدار با این مقام آمریکایی، خطاب به وی تاکید کرد: واشنگتن باید به نگرانیهای اسلام آباد پس از خروج نظامیان ناتو از افغانستان رسیدگی و در رفع آن اقدام کند.

ˈچودری نثار علی خانˈ با ابراز مراتب نگرانی دولت پاکستان نسبت به وضعیتی که پس از خروج نیروهای خارجی از افغانستان به وجود خواهد آمد، گفت: اسلام آباد مصمم به همکاری با دولت جدید در افغانستان است اما در انجام هرگونه توافق دوجانبه و یا منطقه ای، باید نگرانیهای دولت پاکستان را نیز مد نظر قرار داد.

منتخبان دولت و طالبان در تلاش هستند ضمن رفع فضای بی اعتمادی میان دو طرف، دور دوم مذاکره های مستقیم میان دولت و طالبان را برگزار کنند.

آساق ** 1095**1723**1577
کد N273742

وبگردی