آفتاب

تصویب طرح تحریم ونزوئلا در کمیسیون روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا

تصویب طرح تحریم ونزوئلا در کمیسیون روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا

تهران- ایرنا- کمیسیون روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا طرح تحریم مسببان موارد نقض حقوق بشر در ونزوئلا را تصویب کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از واشنگتن، در پی انتشار خبر تصویب طرح تحریم ونزوئلا در مجلس نمایندگان آمریکا، ˈنیکلاس مادوروˈ رییس جمهوری این کشور با بی اهمیت دانستن تحریم ها گفت که اعضای مجلس نمایندگان آمریکا عاقل نیستند. وی همچنین یادآور شد: دولت آمریکا می خواهد با تدابیر احمقانه ما را تنبیه کند.

ˈاد رویسˈ عضو جمهوری خواه مجلس نمایندگان آمریکا با ابراز امیدواری از اینکه طرح یادشده در مجلس نمایندگان نیز تصویب شود، گفت: این اقدام پیام مهمی برای مادوروست که بداند کنگره آمریکا به خوبی از موارد مکرر نقض حقوق بشر توسط اعضا و وابستگان به این دولت مطلع است و این موارد بدون پاسخ نخواهد ماند.

بر اساس این گزارش، افرادی که بر اساس این لایحه تحریم می شوند، ویزای آمریکا دریافت نخواهند کرد، اگر اکنون ویزا دارند ویزای آنها لغو می شود و اموال و دارایی هایشان در آمریکا نیز توقیف خواهد شد.

دولت ˈباراک اوباماˈ رییس جمهوری آمریکا معتقد است که اکنون تحریم ها پاسخ مناسبی برای وضعیت ونزوئلا نیست زیرا گفت و گوهای آشتی ملی در این کشور آغاز شده و ادامه دارد.

مذاکرات دولت و مخالفان در ونزوئلا با چند وقفه از زمان آغاز همراه بوده و قرار است طرفین بعضی از مشکلات و اختلافات را در آخرین مرحله بررسی کنند.

ˈروبرتا یاکوبسونˈ معاون وزیر امور خارجه آمریکا به کمیسیون روابط خارجی مجلس سنا آمریکا که مشغول تدوین لایحه تحریمی مشابهی علیه ونزوئلاست، گفت: اعمال تحریم ها در این مرحله مخرب خواهد بود.

ˈلئوپولد لوپزˈ از مخالفان دولت ونزوئلا و ˈماریا کورینا ماچادوˈ یکی از نمایندگان مجلس این کشور از 23 ‍ژانویه (3بهمن) خواستار برگزاری تظاهرات اعتراضی مسالمت آمیز به دلیل مشکلات اقتصادی ونزوئلا شدند، اما تظاهرات از روز ملی جوانان در ونزوئلا یعنی12فوریه (23بهمن) شدت گرفت.

بر اثر درگیری های ونزوئلا تاکنون بیش از40 نفر کشته، بیش از250 نفر زخمی و ده ها نفر نیز بازداشت شدند. مخالفان دولت نرخ بالای تورم، کمبود کالاهای اساسی و افزایش جرم و جنایت را از جمله دلایل اعتراض های خود علیه دولت ونزوئلا اعلام می کنند.

دولت و مخالفان از چندی قبل مذاکرات آشتی ملی را با میانجی گری واتیکان و چند کشور آمریکای لاتین آغاز کردند. با وجود این، اعتراضات و برگزاری تظاهرات هنوز ادامه دارد. آخرین رویارویی نیروهای پلیس ونزوئلا و معترضان که بیشتر آنان را دانشجویان تشکیل می دادند، بامداد پنجشنبه به وقوع پیوست که نیروهای پلیس به صفوف هزاران تن از دانشجویان معترض به سیاست های دولت نیکلاس مادورو حمله کرده و 240 نفر از آنان را بازداشت کردند.

اروپام**9157** 1337
کد N273518

وبگردی