آفتاب

مفتی عربستان: بوکوحرام وجهه اسلام را خدشه‌دار می‌کند

مفتی عربستان: بوکوحرام وجهه اسلام را خدشه‌دار می‌کند

مفتی عربستان ربوده شدن بیش از 200 دختر محصل در نیجریه را توسط گروه تروریستی بوکوحرام محکوم و اظهار کرد: این گروه درصدد تحریف وجهه اسلام است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای الحیاة، عبدالعزیز آل الشیخ، مفتی اعظم عربستان که بزرگترین مرجع دینی در این کشور به شمار می‌آید، گفت: این گروه تندرو که می‌گوید درصدد تشکیل یک کشور اسلامی در نیجریه است یک گروه گمراه است و باید مشخص شود که موضع این افراد به وجهه اسلام لطمه وارد می‌کند.

وی در ادامه افزود: این گروه در مسیر درست قرار ندارد چرا که اسلام مخالف گروگان گیری، کشتار و دشمنی است.

مفتی اعظم عربستان تصریح کرد: ازدواج اجباری دختران ربوده شده جایز نبوده و اقدامی حرام است و ازدواج نباید به دست افرادی غاصب صورت بگیرد.

پیشتر بوکوحرام حدود 250 دختر دانش آموز را از دبیرستانی در روستای چیبوک در نزدیکی مرزها با کامرون ربود که 50 تن از این دختران توانستند فرار کنند.

در همین راستا الازهر نیز که مهمترین مرجعیت مسلمانان اهل تسنن در جهان است در بیانیه‌ای تاکید کرد که ربودن دختران هیچ ارتباطی با آموزه‌های دین اسلام ندارد.

در همین راستا گودلاک جاناتان، رئیس جمهوری نیجریه در اظهاراتی مطبوعاتی عنوان داشت: برخلاف اخبار برخی رسانه‌ها دختران ربوده شده همچنان در داخل کشور هستند و به کشورهای مجاور همچون کامرون یا آفریقای مرکزی منتقل نشده‌اند.

وی در ادامه افزود: اگر این دختران به خارج از کشور انتقال داده می‌شدند یقینا مردم می‌فهمیدند. من بر این باور هستم که همچنان این دخترها در داخل کشور هستند.

انتهای پیام

کد N273373

وبگردی