آفتاب

بهداشت مادر و کودک حلقه مفقوده سلامت در مناطق روستایی خراسان‌جنوبی

بهداشت مادر و کودک حلقه مفقوده سلامت در مناطق روستایی خراسان‌جنوبی

معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی بهداشت مادر و کودک را حلقه مفقوده سلامت در مناطق روستایی عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه خراسان جنوبی، مجیدرضا لطیفی در حاشیه مراسم افتتاحیه مانور منطقه‌ای بهداشت و درمان اضطراری با تبریک آغاز هفته هلال احمر، اظهار کرد: این مانور با مشارکت استان‌های خراسان رضوی، جنوبی و شمالی در حال برگزاری است.

وی افزود: در این راستا یک اکیپ از خراسان رضوی و یک اکیپ از خراسان شمالی و دو اکیپ از شهرستان‌های بیرجند و قاین در این مانور حضور یافته‌اند.

معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی تصریح کرد: هر اکیپ شامل پزشک، پرستار، ماما، کارشناس تغذیه و بهداشت حرفه ای، و تکنیسین دارویی با تجهیزات دارویی مورد نیاز در حوادث است.

وی با بیان اینکه رویکرد معاونت بهداشت و درمان هلال احمر خراسان جنوبی طی چند سال اخیر از نگاه صرفاً درمانی به سلامت تغییر یافته است، گفت: برگزاری اینگونه مانورها می‌تواند در بهبود سلامت جامعه به ویژه در مناطق روستایی تاثیرگذار باشد.

لطیفی با اشاره به اینکه این مانور در روستاهای چاهک، موسیه و علی آباد شهرستان قاین برگزار می‌شود، اظهار کرد: بررسی بهداشت منطقه توسط کارشناسان بهداشت، آموزش‌های لازم در زمینه بهداشت مادر و کودک که در حال حاضر به عنوان یک حلقه مفقوده در زمینه سلامت در سطح مناطق محروم به عنوان یک آسیب مطرح است از دیگر اهداف این مانور است.

وی با تاکید بر اینکه 2700 نفر از جمعیت روستاهای چاهک، موسویه و علی آباد شهرستان قاین طی برگزاری این مانور از ویزیت رایگان و ارائه خدمات توسط اکیپ های پزشکی بهره مند می‌شوند، گفت: جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی آمادگی لازم برای ارائه خدمات به هر تعداد مراجعه کننده به چادرهای سلامت در این مانور را دارد.

انتهای پیام

کد N273352

وبگردی