آفتاب

حمله در نزدیکی کاخ ریاست جمهوری یمن 5 کشته و 11 زخمی برجای گذاشت

حمله در نزدیکی کاخ ریاست جمهوری یمن 5 کشته و 11 زخمی برجای گذاشت

طی انفجار بمبی داخل اتوبوسی در نزدیکی کاخ ریاست جمهوری یمن سه سرباز ارتش کشته و دو فرد مسلح نیز به هلاکت رسیدند که گمان می‌رود از اعضای القاعده باشند که براثر این حمله 11 پلیس دیگر نیز زخمی شدند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، در حمله‌ای مسلحانه به یک مرکز ایست بازرسی در نزدیکی کاخ ریاست جمهوری یمن در صنعاء دست کم سه سرباز یمنی کشته شدند.

خبرنگار الجزیره با بیان اینکه در این حمله به اطراف کاخ ریاست جمهوری در صنعاء دو فرد مسلح کشته شده‌اند، افزود: نیروهای امنیتی یمن تمام راه‌های منتهی به کاخ ریاست جمهوری را بستند و درگیری‌ها در منطقه دوار المصباحی در فاصله دو کیلومتری از کاخ ریاست جمهوری یمن رخ داد.

در همین راستا خبرگزاری فرانسه با اعلام اینکه تعداد سربازانی که در حمله به کاخ ریاست جمهوری کشته شدند به پنج تن می‌رسد، گزارش داد: افراد مسلح چند سرباز دیگر را در مرکز ایست بازرسی به گروگان گرفتند.

منابع امنیتی یمن نیز اعلام کردند که عبدربه منصور هادی، رئیس جمهوری یمن در هنگام این حمله در کاخ ریاست جمهوری حضور نداشت.

خبرگزاری فرانسه همچنین گزارش داد که در انفجار بمبی داخل اتوبوسی در شرق صنعاء که سفارتخانه‌های انگلیس و قطر نیز در آنجا قرار دارد 11 نیروی پلیس زخمی شدند.

ساکنان صنعاء‌ اعلام کردند که صدای انفجاری را در نزدیکی ساختمان دولتی که کارمندان امنیتی در آن حضور داشتند، شنیدند و پس از وقوع این انفجارها صدای آژیرهای خطر بلند شد تا به مردم نسبت به نزدیک شدن به این منطقه هشدار دهد.

پیشتر وزارت کشور یمن هشدار داده بود که افراد مسلح القاعده به دلیل تلفات سنگینی که با آغاز عملیات نظامی علیه آن‌ها در 29 آوریل گذشته دیدند دست به اقدامات جنون آمیز بزنند.

در همین حال منابع امنیتی اظهار کردند که نیروهای امنیتی یمن دو فرانسوی تونسی‌الاصل را که اعضای القاعده در استان حضرموت بودند، بازداشت کردند.

پیشتر اخباری منتشر شده بود که نشان می‌داد محمد ناصر احمد، وزیر دفاع یمن از کمین افراد مسلح القاعده در جنوب کشور برای ترور وی جان سالم به در برد.

منابع یمنی خاطرنشان کردند: افراد مسلح القاعده به خودروی وزیر دفاع حمله کردند که در این خودرو همچنین علی حسن الاحمدی، رئیس سازمان اطلاعات و عوض مجور العولقی، رئیس پلیس نظامی نیز حضور داشتند که از استان ابین به استان شبوة بر می‌گشتند که این حمله تلفاتی در میان سرنشینان این خودرو بر جای نگذاشت.

پیشتر کمیته عالی امنیتی در یمن اعلام کرد که شایف محمد سعید الشبوانی، از رهبران القاعده در شبه جزیره عربستان پس از درگیری با نیروهای امنیتی در نزدیکی نهاد ریاست جمهوری در صنعاء کشته شده است.

پیشتر نیز مسئولان یمنی اعلام کردند که از آغاز عملیات نظامی علیه القاعده در دو استان ابین و شبوة در جنوب کشور رهبران القاعده از جمله یک الجزایری، پاکستانی، چچنی، ازبکستانی و شش عربستانی کشته شده‌اند.

انتهای پیام

کد N273310

وبگردی