آفتاب

مجلس نمایندگان آمریکا حمله به کنسولگری آمریکا در بنغازی را پیگیری می کند

مجلس نمایندگان آمریکا حمله به کنسولگری آمریکا در بنغازی را پیگیری می کند

نیویورک،ایرنا- با وجود گذشت 20 ماه از حمله به کنسولگری آمریکا در بنغازی لیبی، جمهوریخواهان در مجلس نمایندگان آمریکا با تشکیل یک کارگروه برای تحقیق درباره آن رویداد گام تازه ای برای به چالش کشیدن دمکرات ها برداشتند.

به گزارش ایرنا؛ مجلس نمایندگان آمریکا با رای 232 موافق در برابر 186 مخالف به تشکیل کارگروهی رای داد که به گفته جان بینر، رییس جمهوریخواه مجلس نمایندگان می تواند ابعاد تازه ای را از حمله به کنسولگری آمریکا در شهر بنغازی لیبی و مرگ سفیر امریکا و سه دیپلمات دیگر در آن کشور روشن کند.

این کارگروه درباره چگونگی حمله به کنسولگری و عملکرد دستگاه دیپلماسی و سازمان امنیت آمریکا در آن رویداد تحقیق خواهد کرد.

جمهوریخواهان تاکنون بارها دولت اوباما را متهم به کوتاهی در حفظ امنیت کنسولگری و مرگ دیپلمات های آمریکایی کرده اند.

از جمله ˈسوزان رایسˈ نماینده وقت آمریکا در سازمان ملل را به دلیل ارایه اطلاعات گمراه کننده درباره کشته شدن سفیر آمریکا در لیبی مورد انتقاد قرار دادند که این مساله انتخاب وی را به عنوان وزیر خارجه آمریکا منتفی کرد.

پنج روز پس از حادثه بنغازی و مرگ دیپلمات های آمریکایی در لیبی، سوزان رایس نماینده دایم آمریکا در سازمان ملل مدعی شد که هیچ اطلاعاتی درباره وقوع یک حمله تروریستی به کنسولگری این کشور نداشته و آنچه در بنغازی رخ داد واکنشی خودجوش و غیر قابل کنترل به فیلم ضد اسلامی بود.

ماه سپتامبر سال 2011 به دنبال انتشار یک فیلم موهن علیه پیامبر اسلام (ص) که در آمریکا ساخته شده است، موج گسترده ای از اعتراض ها و راهپیمایی های ضد امریکایی جهان اسلام را فرا گرفت.

اعتراض های ضد آمریکایی ابتدا در قاهره با حمله به سفارت آمریکا آغاز شد.

سپس در لیبی گروهی خشمگین با حمله به کنسولگری آمریکا در بنغازی، کریس استیونز سفیر و سه دیپلمات دیگر آمریکا را به قتل رساندند.

کشته شدن سفیر لیبی و سه دیپلمات آمریکایی موجی از انتقادها را در این کشور علیه کاخ سفید، وزارت خارجه، سازمان جاسوسی آمریکا و توانایی امنیتی آن برای حفاظت از جان دیپلمات های آمریکایی به راه انداخت.

اروپام 2251 **1908** 3404
کد N273162

وبگردی