آفتاب

دست بالاتر ایران در مذاکره با 1+5

دست بالاتر ایران در مذاکره با 1+5

واشنگتن‌پست با اشاره به نزدیک شدن به موعد توافق جامع هسته‌ای با ایران در 20 جولای نوشته هیچ احتمالی برای اینکه ایران برنامه‌اش را کاملاً تعطیل کند، مواد هسته‌ای را از کشورش خارج کند و به طور کامل از قطعنامه‌های سازمان ملل تبعیت کند وجود ندارد.

یک روزنامه آمریکایی در گزارشی نوشته ایران در مذاکرات هسته‌ای با کشورهای ۱+۵ دست بالاتر را دارد.

واشنگتن‌پست ضمن اشاره به نزدیک شدن به موعد توافق جامع هسته‌ای با ایران در 20 جولای نوشته هیچ احتمالی برای اینکه ایران برنامه‌اش را کاملاً تعطیل کند، مواد هسته‌ای را از کشورش خارج کند و به طور کامل از قطعنامه‌های سازمان ملل تبعیت کند وجود ندارد.

این گزارش می‌افزاید، آمریکا هم به دلائلی اکنون دیگر این درخواست‌ها را مطرح نمی‌کند.

واشنگتن‌پست می‌نویسد: «به جای تعطیلی رآکتور آب سنگین اراک، الان درباره تغییر کاربری آن صحبت می‌شود؛ به جای از بین بردن توانایی ایران برای دست یافتن به بمب جان کری از دادن زمان گریز 6 تا 12 ماهه به ایران سخن می‌گوید.»

این گزارش می‌افزاید نظام ایران با توجه به اکراه اوباما از اقدام قدرتمند اکنون شکی ندارد در صورت عدم توافق هسته‌ای تبعاتی متوجه آنها نخواهد شد.

این روزنامه آمریکایی تصریح می‌کند: «با حضور اوباما، سناتور هری رید و دیگرانی که آماده دخالت در تحریم‌های علیه اقتصاد ایران هستند، این کشور دست بالاتر را در مذاکرات هسته‌ای دارد.»
کد N272965

وبگردی