آفتاب

رسایی: نباید از موضوع انرژی هسته ای به سادگی عبور کنیم

رسایی: نباید از موضوع انرژی هسته ای به سادگی عبور کنیم

قزوین -ایرنا - نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: بحث انرژی هسته ای بزنگاه امروز ملت ایران است و نباید به سادگی از آن عبور کنیم.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام ˈ حمید رسایی ˈ در نشستی که پنجشنبه شب تحت عنوان نشست بصیرتی در مسجد الغدیر قزوین برگزار شد، افزود: برخی از 10 سال قبل که موضوع هسته ای مطرح شد در صدد القاء این فکر بودند که مساله هسته ای زیاد مهم نیست و نباید برای آن هزینه زیادی پرداخت، اما مردم فهمیده اند که این موضوع بسیار مهم و نماد استقلال خواهی ملت ایران است.

رسایی خاطرنشان کرد: تحریم ایران توسط استکبار به خاطر استقلال طلبی ملت تحمیل شده زیرا این کشور نمی خواهد زیر چتر مستکبرین قرار بگیرد.

وی به موضوع توافق هسته ای اشاره کرد و ادامه داد: باید دید که در این توافق چه چیزی داده و چه چیزی گرفته شده است، معتقدم برغم تلاش تیم مذاکره کننده این توافق نامه به سود ما نیست و با آن مخالف هستم.

نماینده مردم تهران اضافه کرد: موضوع هسته ای بسیار مهم است اما عده ای مرتب تبلیغ می کنند که این فناوری مورد مصرف ندارد و نباید برای آن هزینه کرد.

رسایی استقلال کشور را در هر دوره دارای نمادهایی دانست و گفت: نماد استقلال کشور در سال 57 مبارزه با رژیم پهلوی بود و پس از آن شرکت در همه پرسی جمهوری اسلامی، فتح لانه جاسوسی، هشت سال دفاع مقدس، سازندگی پس از جنگ و امروز نیز موضوع هسته ای ، نماد استقلال خواهی ما است.

وی با بیان اینکه نفت روزی به پایان خواهد رسید، افزود: امروز ما به سوخت جایگزین نفت نیاز داریم زیرا اقتصاد وابسته به نفت به ضرر کشور بوده و این مقوله استقلال ما را تحت شعاع قرار می دهد.

رسایی یاد آورد شد: یا باید کوتاه بیاییم یا روی استقلال خود تاکید کنیم، اگر کوتاه بیاییم فشارها بیشتر می شود ولی اگر ایستادگی کنیم معتقدم که موضوع حل می شود.

7392/616/ 1495
کد N272920

وبگردی