آفتاب

اعلام آمادگی ارتش پاکستان برای عملیات علیه شبه نظامیان طالبان

اعلام آمادگی ارتش پاکستان برای عملیات علیه شبه نظامیان طالبان

اسلام آباد- ایرنا- ارتش پاکستان پس از هفته ها توقف در پیشبرد گفت وگوهای صلح میان دولت و گروه تحریک طالبان در مقابل تشدید حملات تروریستی علیه نیروهای امنیتی، تصمیم به اجرای عملیات گسترده علیه مواضع تروریست ها در شمال غرب این کشور گرفت.

به گزارش ایرنا، ˈراحیل شریفˈ فرمانده ارتش پاکستان در دیدار شب گذشته با ˈمحمد نواز شریفˈ نخست وزیر این کشور در اسلام آباد به اطلاع وی رساند که نیروهای مسلح آماده انجام عملیات گسترده علیه عاملان حملات تروریستی به نیروهای امنیتی هستند.

وی تاکید کرد که بزودی عملیات تلافی جویانه ای علیه مواضع شبه نظامیان انجام می گیرد.

روز گذشته (پنجشنبه) بر اثر انفجار بمب در منطقه قبیله ای ˈوزیرستان شمالیˈ در شمال غرب این کشور؛ 9 نظامی پاکستان کشته و ده ها تن از نیروهای امنیتی نیز زخمی شدند. این حادثه خشم ارتش و نهادهای امنیتی پاکستان را برانگیخته است.

یک مقام نظامی پاکستانی به رسانه های این کشور گفت، ارتش این کشور به نتیجه بخش بودن گفت وگوهای صلح در کنار تداوم حملات تروریستی شبه نظامیان اعتقادی نداشته و بزودی نیروهای مسلح پاسخ کوبنده ای به شبه نظامیان خواهند داد.

این مقام نظامی پاکستان تاکید کرد: اقدام تروریستی روز پنجشنبه علیه نیروهای امنیتی اقدامی تحریک آمیز از سوی شبه نظامیان و ضربه ای جدی به پیشبرد گفت وگوهای صلح میان دولت و طالبان محسوب می شود.

وی درباره نحوه عملیات ارتش پاکستان علیه شبه نظامیان گفت: نیروهای امنیتی آماده انجام حملات گسترده هوایی علیه مواضع شبه نظامیان در بخش های مختلف منطقه وزیرستان شمالی هستند و از هیچ اقدامی برای از بین بردن عاملان حملات تروریستی دریغ نمی شود.

شبکه های خبری پاکستان با مهم دانستن دیدار غیرمنتظره فرمانده ارتش و نخست وزیر این کشور اعلام کردند، ژنرال راحیل شریف به اطلاع نواز شریف رساند که نهادهای امنیتی پاکستان از آمادگی کامل برای انجام عملیات علیه تروریست ها برخوردارند.

در این گزارش آمده، دولت پاکستان مصمم به نشان دادن چراغ سبز به نیروهای امنیتی این کشور است.

عملیات های تروریستی در مناطق مختلف پاکستان پس از عدم تمدید قرارداد آتش بس با دولت از سوی شبه نظامیان طالبان تشدید شده است در حالی که منتخبان دولت و طالبان درتلاشند ضمن رفع فضای بی اعتمادی میان دو طرف، دور دوم مذاکره های مستقیم میان دولت و طالبان را برگزار کنند.

با این حال، سایه ابهام بر گفت وگوهای صلح میان دولت و گروه تحریک طالبان در حالی بر چشم انداز این تحول غلبه کرده که ˈچودری نثار علی خانˈ وزیر کشور پاکستان به تازگی از ناتوانایی منتخبان دو طرف در پیشبرد مذاکره ها خبر داد.

آساق** 1095 ** 2023
کد N272858

وبگردی