آفتاب
در دیدار با سوزان رایس

نتانیاهو : اسراییل نگران یک توافق بد با ایران است

نتانیاهو : اسراییل نگران یک توافق بد با ایران است

به دنبال دیدار مقامات آمریکا و رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی روزنامه هاآرتص در گزارشی نوشت دیدار بین بنیامین نتانیاهو و سوزان رایس مشاور امنیت ملی آمریکا نشان‌دهنده میزان تفاوت دیدگاه اسراییل با دولت اوباما در خصوص مسئله هسته‌ای ایران است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی پس از دیدارش با مقامات آمریکایی ادعا کرد که دولتش نگران یک توافق بد با ایران است چون چنین توافقی به ایران اجازه می‌دهد که توانایی تولید سلاح هسته‌ای خود را حفظ کند.

به نوشته روزنامه هاآرتص نیانیاهو در ادامه با اشاره به دور جدید مذاکرات میان تهران و گروه 1+5 که هفته آینده در وین برگزار خواهد شد تاکید کرد بهترین راه مقابله با ایران هسته‌ای جلوگیری از گسترش چنین سلاح‌هایی در اولین قدم است.

وی در این باره گفت: مهمترین چیز این است که ایران به توانایی تولید یک سلاح هسته‌ای دست پیدا نکند و این باید مهمترین و اصلی‌ترین هدف مذاکرات کنونی با ایران باشد.

نتانیاهو در اظهارات خصمانه خود یادآور شد که هدف مذاکرات باید جلوگیری از ایران برای رسیدن به سلاح هسته‌ای باشد و این موضع اسراییل نیز هست.

وی همچنین گفت: عدم دستیابی به یک توافق بسیار بهتر از رسیدن به توافق بد است.

به نوشته این روزنامه سوزان رایس مشاور امنیت ملی آمریکا در دیدار خود با مقامات اسراییلی تاکید کرد که هر توافقی با ایران باید به جامعه بین‌الملل اطمینان خاطر می دهد که برنامه هسته‌ای ایران کاملا صلح آمیز است.

وی در سخنانش بدون در نظر گرفتن ماهیت صلح آمیز فعالیت‌های هسته‌ای ایران تاکید کرد: دیپلماسی بهترین راه برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته ای است.

مقامات آمریکا و رژیم صهیونیستی در دیدارهای خود علاوه بر این در خصوص مسائل منطقه‌ای شامل مذاکرات صلح فلسطین ، بحران اوکراین و جنگ داخلی سوریه گفت‌وگو کردند.

انتهای پیام

کد N272523

وبگردی