آفتاب

سازمان ملل طرفین درگیر در سودان جنوبی را به ارتکاب جنایت‌های جنگی متهم کرد

سازمان ملل طرفین درگیر در سودان جنوبی را به ارتکاب جنایت‌های جنگی متهم کرد

سازمان ملل با اعلام این که طرفین درگیر در سودان جنوبی مرتکب جنایات علیه بشریت شده‌اند، نسبت به نقض بی‌شمار حقوق بشر در این کشور هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری عربی پرس، در گزارش سازمان ملل آمده است که نیروهای بین‌الملی حافظ صلح در سودان جنوبی به شواهدی دست یافته‌اند که نشان می‌دهد نیروهای دولتی و مخالفان در جریان درگیری‌ها مرتکب جنایت‌ علیه بشریت شده‌اند.

در این گزارش سازمان ملل که در آن به سخنان بیش از 900 تن از قربانیان و شاهدان عینی استناد شده است، اعلام شده که در درگیری‌های سودان جنوبی نقض شدید حقوق بشر، کشتار بی‌هدف و تجاوزها صورت گرفته است و غیرنظامیان غالبا به دلیل نژادشان هدف قرار گرفتند.

با وجود این که رهبران دو طرف درخصوص دستیابی به صلح صحبت می‌کنند، اما همچنان اقدامات خشونت بار و کشتار در سودان جنوبی ادامه دارد و سازمان ملل نسبت به خطر قحطی و کشتار دسته جمعی در این کشور هشدار داده است.

طبق این گزارش، با وجود اینکه توافق‌نامه توقف خشونت‌ها در 23 ژانویه امضا شده است، اما همچنان کشتارها در سودان جنوبی ادامه دارد و مردم به پایان این خشونت‌ها و درگیری‌ها امیدی ندارند.

این در حالی است که دیداری میان "سالوا کر"، رئیس جمهور سودان جنوبی با "ریک مچار"، رهبر شورشیان در آدیس آبابا، پایتخت اتیوپی صورت خواهد گرفت که هدف این دیدار پایان جنگ داخلی 5 ماهه در سودان جنوبی است.

سخنگوی ریاست جمهوری سودان جنوبی در مصاحبه با خبرنگاران اعلام کرد: رئیس جمهور سودان صبح امروز (جمعه) به آدیس آبابا خواهد رفت.

سخنگوی شورشیان سودان جنوبی نیز تصریح کرد که مچار در حال حاضر در اتیوپی است و در مذاکرات حضور خواهد داشت.

انتهای پیام

کد N272496

وبگردی