آفتاب

نظارت یک هیأت روسی بر انتخابات ریاست جمهوری سوریه

نظارت یک هیأت روسی بر انتخابات ریاست جمهوری سوریه

شورای فدرال روسیه با درخواست رئیس پارلمان سوریه برای نظارت مسکو بر انتخابات ریاست جمهوری سوریه موافقت کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، "الیاس اوماخانف"، معاون رئیس شورای فدرال روسیه در دیدار با ریاض حداد، سفیر سوریه در مسکو تاکید کرد: اعضای شورای فدرال روسیه بر انتخابات ریاست جمهوری سوریه نظارت خواهند کرد، برگزاری این انتخابات گامی درست است، چرا که تنها ملت سوریه است که حق تعیین سرنوشت و انتخاب رئیس جمهور خود را دارد.

این مقام روسی تاکید کرد: ما به خوبی می‌دانیم که برگزاری انتخابات تاثیر مثبتی بر اوضاع سوریه خواهد گذاشت.

در همین راستا، ریاض حداد نیز گفت: با آشتی‌های ملی در سوریه اوضاع به حالت عادی برگشته است، در حال حاضر نیز تعداد بسیاری از افراد مسلح در مناطق مختلف خود را تسلیم ارتش کرده‌اند و این امر موجب بهبود اوضاع می‌شود.

سفیر سوریه در مسکو افزود: برخی کشورهای غربی با سیاست یک بام و دو هوا با دمشق برخورد می‌کنند.

از سوی دیگر، گنادی گاتیلف، معاون وزیر خارجه روسیه تاکید کرد: مسکو کاملا با طرح پیشنهادی پاریس مبنی بر ارجاع پرونده سوریه به دادگاه کیفری بین الملل مخالف است، چرا که این اقدام هیچ کمکی به حل مسالمت آمیز بحران سوریه نمی‌کند.

وی گفت: بهتر است در شرایط کنونی بر از سرگیری روند سیاسی از طریق مذاکره مستقیم میان طرف‌های سوری متمرکز شد، اما ما می‌دانیم که غربی‌ها سعی می‌کنند عواطف جامعه جهانی را برانگیزند و دست به اقدامات نامناسبی علیه دمشق بزنند.

گاتیلف گفت: بهتر است غربی‌ها بر مخالفان سوریه برای پایان دادن به خشونت و اقدامات تروریستی و آغاز مذاکرات اعمال فشار کنند.

انتهای پیام

کد N272328

وبگردی