آفتاب

آلمان بیشترین آلودگی محیط زیست را در اروپا ایجاد می کند

آلمان بیشترین آلودگی محیط زیست را در اروپا ایجاد می کند

تهران- ایرنا- پژوهشهای بعمل آمده بیانگر آن است که آلمان بیشترین آلودگی محیط زیست را در میان 28 کشور عضو اتحادیه اروپا ایجاد می کند.

بنابراین گزارش، آلمان در سال گذشته میلادی (2013) بیش از 760 میلیون تن دی اکسید کربن وارد جو زمین کرده که 23 درصد کل دی اکسید کربنی است که از سوی 28 کشور عضو اتحادیه اروپا در همین مدت تولید شده است.

این در حالی است که پس از آلمان کشور انگلستان با تولید 455 میلیون تن دی اکسید کربن در رده دوم قرار دارد.

همچنین فرانسه در همین مدت با تولید 345 میلیون تن ، ایتالیا با 341 میلیون تن و لهستان با 290 میلیون تن در رده های بعدی قرار دارند.

این شرایط موجب شده است که چهره سبز آلمان به خاکستری تبدیل شود.

به نوشته روزنامه فرانسوی ˈلو پوئنˈ ، آلمان برای برپا نگهداشتن کارخانجات خود بی شک به نیروی برق نیاز دارد و این در حالی است که آنگلا مرکل صدر اعظم این کشور پس از حادثه سونامی فوکوشیما در ژاپن که به تخریب نیروگاههای اتمی این منطقه منجر شد دستور داد تولید برق از نیروگاههای اتمی در آلمان از اولویت خارج شود. از سوی دیگر افزایش بهای گاز نیز موجب شده است که آلمان به لحاظ تولید انرژی الکتریسیته در تنگنا قرار گیرد.

در حال حاضر 24 درصد نیروی برق در آلمان از منابع تجدید پذیر نظیر انرژی خورشیدی و باد بدست می آید و 45 درصد انرژی برق آلمان نیز از سوزاندن زغال سنگ حاصل می شود که یکی از آلوده کننده ترین منابع انرژی محسوب می شود.

اروپام 1583**1586
کد N272315

وبگردی