آفتاب

دستگیری صدها دانشجوی معترض در ونزوئلا

دستگیری صدها دانشجوی معترض در ونزوئلا

نیروهای امنیتی ونزوئلا صدها تن از دانشجویان این کشور را که با هدف اعتراض به نیکولاس مادورو، اقدام به برپایی کمپ‌هایی در مکان‌های عمومی کرده بودند، بازداشت کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری صدای روسیه، نیروهای امنیتی ونزوئلا صبح زود با هدف برچیدن این کمپ‌ها که یکی از آن‌ها مدت‌ها رفت‌و‌آمد را یکی از خیابان‌های اصلی کاراکاس مختل کرده بود،‌ به آن‌ها حمله کردند.

میگوئل رودریگوز، وزیر کشور ونزوئلا گفت که سربازان 243 تن را بازداشت کرده‌اند.

وی هم‌چنین این دانشجویان را به استفاده از این کمپ‌ها به عنوان مقری برای عملیات و برگزاری اعتراضات خشونت‌بار در سایر نقاط کاراکاس متهم کرد.

رودریگوز افزود که این سربازان مواد مخدر، سلاح و مواد منفجره و تمامی وسایلی را که هر روز توسط این معترضان استفاده می‌شد، ضبط کردند.

این در حالی است که فرانسیا کاکیکو، رهبر یکی از این کمپ‌ها این حمله را غیرقانونی خواند و اتهامات در خصوص طراحی عملیات از سوی دانشجویان در سایر نقاط شهر را رد کرد.

وی در پیام کوتاهی به خبرگزاری رویترز گفت: آن‌ها به بهانه مواد مخدر و سلاح وارد عمل شدند که این کاملا غلط است. این رهبر مخالفان افزود که معترضان بازداشت شده در پایگاه نظامی کاراکاس به سر می‌برند.

وی ادامه داد: من از تمامی جهان می‌خواهم تا به ما کمک کنند و اذعان کنند که این حکومت یک دیکتاتوری است.

انتهای پیام

کد N272194

وبگردی