آفتاب

مخالفت دولت آمریکا با اعمال تحریم علیه دولت ونزوئلا

مخالفت دولت آمریکا با اعمال تحریم علیه دولت ونزوئلا

خبرگزاری تسنیم نوشت:

در حالی که نمایندگان آمریکایی از روز گذشته تلاش زیادی را برای اعمال تحریم های اقتصادی و تجاری ضد دولت ونزوئلا آغاز کرده اند اما دولت اوباما ظاهرا در شرایط کنونی با اعمال این تحریم ها مخالفت کرده است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، نمایندگان کنگره آمریکا دولت کاراکاس را به نقض حقوق بشر متهم کرده و قصد دارند تحریم هایی را در این رابطه ضد ونزوئلا اعمال کنند ولی دولت باراک اوباما بر این باور است که اعمال این تحریم ها در شرایط کنونی به ضرر روند مذاکرات دولت و مخالفان دولت کاراکاس خواهد بود.
بر اساس این گزارش روبرتا یاکوبسن دستیار وزیر خارجه آمریکا در کمیته روابط خارجی سنا تاکید کرد: وی در دیدار با نمایندگان آمریکایی نگرانی خود را نسبت به نقض حقوق بشر در ونزوئلا و به نتیجه نرسیدن مذاکرات بین دولت و مخالفان اعلام کرده است.
یاکوبسن در ادامه افزود: ما به شدت بازداشت مخالفان و معترضان توسط دولت ونزوئلا را محکوم می کنیم. این افراد کسانی بوده اند که در اعتراضات مسالمت آمیز شرکت کرده اند.
وی گفت: در حالی که تنها یک ماه از آغاز مذاکرات بین دولت و مخالفان ونزوئلا گذشته است خیلی زود است که بخواهیم تحریم های هدفمند سیاسی و اقتصادی را ضد کاراکاس اعمال کنیم. این روند و پروسه اهمیت زیادی دارد چون این نخستین بار است که چنین روندی آغاز شده است.
اعتراضات داخلی ونزوئلا در پی افزایش شدید آمار جرم و جنایت در ماه فوریه آغاز شده است ولی این اعتراضات به تظاهرات ضد دولتی تبدیل شده است. تاکنون 40 نفر در جریان اعتراضات خونین ونزوئلا کشته شده اند.

4949

کد N272168

وبگردی