آفتاب

فلاحی: برای تثبیت قیمت مسکن، قیمت مصالح ساختمانی کنترل شود

فلاحی: برای تثبیت قیمت مسکن، قیمت مصالح ساختمانی کنترل شود

یک عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تداوم ساخت مسکن مهر، تعیین تکلیف مسکن اجتماعی و همچنین جلوگیری از افزایش قیمت مصالح ساختمانی برای کنترل قیمت مسکن را خواستار شد.

عباس فلاحی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به افزایش قیمت مسکن در پی افزایش 25 درصدی قیمت فولاد، گفت: معوق شدن اجرای طرح‌های مسکن اجتماعی که دولت جدید می‌خواست آن را جایگزین مسکن مهر کند و در کنار آن عدم توجه کافی شهرداری‌ها به نوسازی بافت‌های فرسوده عامل افزایش قیمت در این حوزه بوده است.

وی افزود: با توجه به اینکه دولت برنامه و سیاست مشخصی در حوزه مسکن اعلام نکرده است ما نگران آینده مسکن هستیم.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس با بیان اینکه پانزده میلیون نفر به مسکن مهر چشم دوخته‌اند، تصریح کرد: دولت باید مسکن مهر را ادامه دهد و در کنار آن تکلیف مسکن اجتماعی را مشخص کند، بافت‌های فرسوده و یک میلیون و 600 هزار واحد خالی را مدیریت کند تا قیمت‌ها تعدیل و فضا شفاف شود.

فلاحی افزایش قیمت مصالح را عامل اساسی افزایش قیمت مسکن عنوان و خاطرنشان کرد: این افزایش قیمت کمر قشر آسیب‌پذیر و حتی کسانی که در کار ساخت و ساز مسکن هستند را می‌شکند.

این عضو کمیسیون عمران مجلس خواستار حمایت دولت از تولیدکنندگان مصالح ساختمانی شد و تاکید کرد که در صورت افزایش قیمت مصالح، مردم از افزایش قیمت مسکن آسیب می‌بینند.

انتهای پیام

کد N272058

وبگردی