آفتاب

چین در خصوص گسترش تروریسم در این کشور هشدار داد

چین در خصوص گسترش تروریسم در این کشور هشدار داد

پکن - ایرنا - مقامات چین درپی چندین حمله به شهروندان این کشور در ایستگاه های قطار نسبت به گسترش خطر تروریسم در چین هشدار دادند.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا، شی جین پینگ رییس جمهور چین و دیگر مقام های ارشد این کشور در روزهای اخیرا بارها بر مبارزه با تروریسم در این کشور تاکید کردند و از حضور نیروهای تعلیم دیده برای عملیات بر علیه تروریست ها خبر دادند.

روزنامه چاینا دیلی چاپ پکن نیز روز پنجشنبه نوشت که تروریست ها به دلیل ممنوع بودن حمل اسلحه در چین برای اقدامات خرابکارانه و تروریستی به استفاده از ابزارهای دیگر همچون چاقو و میله های آهنی روی آورده اند و یا از بمب های دست ساز استفاده می کنند.

چین هفته جاری شاهد حمله چند نفر به مسافران در ایستگاه قطار استان گوانگ دونگ در جنوب چین بود که در نتیجه شماری از مسافران زخمی شدند.

قبل از این بر اثر انفجار بمب و حمله چاقو بدستان به مسافران در ایستگاه قطار شهر ارومچی مرکز منطقه خودمختار سین کیانگ در شمال غرب چین سه نفر کشته و 70 نفر زخمی شدند.

ماه مارس امسال نیز چین شاهد حمله دیگری در یک ایستگاه قطار بود. در جریان حمله شماری ناشناس با چاقو به مردم در ایستگاه قطار شهر کونمینگ مرکز استان یون نن در جنوب غرب چین 29 نفر کشته و بیش از 140 نفر زخمی شدند.

سرنشینان یک دستگاه خودرو جیپ نیز ماه اکتبر سال گذشته میلادی در شهر پکن پایتخت چین با خودرو به عابران حمله کرد که براثر آن پنج نفر از جمله سه سرنشین این خودرو که آتش گرفته بود، کشته شدند.

گزارش آکادمی های نظامی و علمی چین نشان می دهد حملات تروریستی در چین طی ماه های گذشته افزایش چشمگیری یافته و بسیاری از هدف ها نیز نظامیان و نیروهای پلیس هستند.

در سال 2013 میلادی از هر 10حمله در چین هفت مورد حمله به ایستگاه های پلیس و نظامی و مراکز دولتی بود.

روزنامه جوانان چین نیز روز پنجشنبه از افزایش حملات تروریستی در این کشور خبر داد و نوشت: اگرچه حمل اسلحه در چین ممنوع است اما حملات با چاقو و با استفاده از بنزین و بمب گذاری اهداف خاص به اندازه اسلحه مرگبار است.

رییس جمهور چین بتازگی در جمع رهبران این کشور گفت که امنیت چین اولویت مهم همه دستگاه ها است.

حملات اخیر به ایستگاه های قطار ارومچی و گوانگ دونگ چین در حالی اتفاق افتاد که پکن پیش بینی این حملات را کرده بود و از اول اردیبهشت ماه درپی نگرانی از بروز حوادث امنیتی شمار نیروهای پلیس در شهرهای این کشور افزایش یافت.

وزارت امنیت عمومی چین نیز هدف از افزایش نیروهای مسلح در سطح خیابان ها را مقابله با حملات احتمالی اعلام کرده بود.

آساق ** 2100 **1611
کد N271693

وبگردی