آفتاب

تلفات کشتار بوکوحرام به 310 نفر افزایش یافت

تلفات کشتار بوکوحرام به 310 نفر افزایش یافت

درحالیکه جهانیان همچنان در شوک ربوده شدن 276 دختر نوجوان در شمال نیجریه توسط گروه اسلامگرای بوکوحرام هستند، تلفات حمله مرگبار شب گذشته این گروه تروریستی به یک روستا به 310 نفر افزایش یافت.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از وب سایت شبکه خبری سی ان ان گروه بوکوحرام با حمله به روستایی در شهر گامبورو انگالا این جنایت را مرتکب شده اند.
مناطقی که بوکوحرام مورد حمله و کشتار قرار داده در چندهفته گذشته محل اقامت نیروهای ارتش نیجریه بوده است که در پی یافتن سرنخ هایی از گروگانگیری دختران توسط بوکوحرام بوده اند.
به نظر می رسد که این کشتار وسیع نوعی انتقام گیری از اهالی این منطقه برای جا دادن به نظامیان بوده است.
سی ان ان مدعی شده است که برخی از قربانیان زنده زنده در آتش سوزانده شده اند.
گروه بوکو حرام سه هفته پیش با حمله به مدارس سکولاری که در آنها دختران مسیحی و مسلمان درس می خواندند 276 دانش آموز بین سنین 12 تا 18 سال را ربودند و همچنان آنها را در اختیار دارند.
رئیس این گروه روز دوشنبه با انتشار یک ویدیو تهدید کرد همه این دختران را مانند برده در بازار خواهد فروخت و یا به اجبار به ازدواج جنگجویان بوکو حرام در خواهد آورد.
بوکوحرام گروهی از اسلامگرایان تندرو در شمال نیجریه هستند که تحصیلات برای دختران و تحصیلات به سبک غربی را حرام می دانند و خواستار برچیده شدن همه مدارس نوین و درخانه ماندن دختران هستند.

49261

کد N271551

وبگردی