آفتاب

معاون استاندار:2700 پروژه عمرانی در آذربایجان غربی نیمه تمام است

معاون استاندار:2700 پروژه عمرانی در آذربایجان غربی نیمه تمام است

ارومیه - ایرنا - معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی گفت: دو هزار و 700 پروژه عمرانی نیمه تمام در حال حاضر در استان وجود دارد.

ˈ هادی بهادری ˈ، پنجشنبه در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه آذربایجان غربی افزود: اعتبار مصوب این پروژه ها برای اجرا افزون بر شش هزار میلیارد ریال است.

وی اضافه کرد: در کنار این پروژه های استانی، پروژه ها و طرح های ملی در استان نیز وجود دارند که اعتبار بسیار زیادی نیز برای اتمام آنها مورد نیاز است.

وی با اشاره به وجود روش های بسیار زیاد به جز تامین اعتبار دولتی برای اجرای پروژه های عمرانی در استان، اظهار کرد: فاینانس، BOT، تهاتر، فروش اموال اضافه و استفاده از اعتبارات صندوق توسعه ملی از جمله این راهکارهاست که باید برای اجرای پروژه های عمرانی از این روش ها استفاده کنیم.

معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی با قدردانی از راه اندازی کار گروه امور زیربنایی در شورای راهبردی استان، گفت: امیدواریم از پیشنهادهای این کارگروه در راستای بهبود وضعیت عمرانی استان و اتمام پروژه ها بهره ببریم.

بهادری از وجود املاک و ساختمانهای مازاد در حوزه ادارات استان خبر داد و اضافه کرد: در حال حاضر تنها در روستاهای استان 290 ملک مازاد داریم که باید آنها را تعیین تکلیف کنیم.

وی همچنین به راه اندازی کمیته تامین مالی و تعیین تکلیف پروژه های عمرانی در استان اشاره کرد و گفت: در صدد هستیم با بهره مندی از راهکارهای احصاء شده در این کمیته، روز به روز پیشرفت بیشتر پروژه های عمرانی دراستان را شاهد باشیم.

پروژه های عمرانی نیمه تمام از جمله مشکلات مدیران دستگاههای اجرایی در بخش های مختلف است که بار مالی زیادی را بر روی دستگاههای اجرایی تحمیل می کند که در همین راستا، دولت اتمام این پروژه ها را در دستور کار جدی خود قرار داده است.

8136/581/ 1495
کد N271524

وبگردی