آفتاب

15 تروریست در درگیری درون گروهی طالبان در پاکستان کشته شدند

15 تروریست در درگیری درون گروهی طالبان در پاکستان کشته شدند

اسلام آباد - ایرنا - منابع خبری پاکستان گزارش دادند: ادامه درگیری درون گروهی میان شبه نظامیان گروه غیرقانونی ˈتحریک طالبانˈ در روز پنجشنبه در منطقه ˈوزیرستان شمالیˈ در شمال غرب پاکستان منجر به هلاکت 15 تروریست شد.

به گزارش ایرنا، رسانه های پاکستانی به نقل از منابع رسمی افزودند: شبه نظامیان طالبان پاکستان در بخش ˈشوالˈ در منطقه وزیرستان شمالی با یکدیگر درگیری شدند که در پی آن 15 نفر از دو طرف درگیری، کشته شدند.

بر اساس این گزارش، درگیری درون گروهی میان شاخه های ˈولی الرحمان - خالدسجناˈ و ˈشهریار محسودˈ از گروهک های رقیب و زیرمجموعه گروه تحریک طالبان پاکستان، موجب زخمی شدن بیش از 15 نفر دیگر از شبه نظامیان شده است.

ادامه درگیری ها میان اعضای طالبان پاکستان در حالی صورت می گیرد که لحظاتی ساعتی ارتش پاکستان اعلام کرد: بر اثر انفجار بمب کنار جاده ای تروریست ها در شهر ˈمیرانشاˈ مرکز منطقه وزیرستان شمالی، هشت نفر از نظامیان پاکستان را کشته و بیش از 10 نفر از این نیروها نیز به شدت زخمی شدند.

هیچ گروهی مسوولیت این انفجار تروریستی را تاکنون بر عهده نگرفته، اما مقامات پاکستانی شبه نظامیان تحریک طالبان را در انجام چنین اقداماتی مقصر می دانند.

برخی از منابع خبری پاکستان تلفات انفجار امروز را 12 کشته و بیش از 15 زخمی عنوان کرده اند و نوشتند: عملیات نیروهای ارتش علیه مواضع تروریست ها و سرکرده های طالبان در منطقه وزیرستان شمالی تشدید شده و بالگردهای ارتش مخفیگاههای شبه نظامیان را مورد هدف قرار داده و منهدم کردند.

منابع خبری به نقل از یک مقام امنیتی پاکستان بدون اشاره به نام وی گزارش دادند: درگیری شبه نظامیان طالبان به بخش ˈواچو میلاˈ در مناطق وزیرستان شمالی و جنوبی (در نزدیکی مرز افغانستان) نیز کشیده شده است.

ماه گذشته تشدید اختلافات میان شبه نظامیان طالبان و درگیری خونین میان اعضای این گروه غیرقانونی در بخش های مختلف مناطق قبایلی وزیرستان شمالی و جنوبی در شمال غرب پاکستان منجر به هلاکت بیش از 60 تروریست شد.

دیروز (چهارشنبه) درگیری شدید میان اعضای گروه غیرقانونی طالبان در شمال غرب پاکستان منجر به هلاکت 14 شبه نظامی شد.

آساق ** 1095**1651
کد N271262

وبگردی