آفتاب

انتقال نانوداروها به سیستم مرکزی اعصاب با روش جدید محققان

انتقال نانوداروها به سیستم مرکزی اعصاب با روش جدید محققان

رشد تکنولوژی نانو در ارتباط با اختلالات مغزی چشمگیر است. به طور مثال با نانو دارو می‌توان بیماری آلزایمر را در مراحل اولیه تشخیص داد و آن را درمان و یا از آن جلوگیری کرد.

به گزارش سرویس علمی ایسنا خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)- منطقه خراسان، همچنین می‌توان از این فناوری در پیشگیری و درمان اختلالات عصبی در انسان مانند پارکینسون، هانتینگتون، تومورهای مغزی، انسداد سلول‌های اندوتلیال موسوم به سد خونی استفاده کرد. سلول‌های اندوتلیال در مغز مانند ایستگاه بازرسی عمل می‌کنند و اجازه ورود به مولکول‌های خاصی در گردش خون درون مغز را می‌دهند.

روش‌های کمی برای فرستادن مولکول‌های دارویی و استفاده از آنها در درمان وجود دارد. بنابراین محققان به دنبال روش‌های درمانی با استفاده از فناوری نانو برای درمان این بیماری‌ها و اختلالات علاج ناپذیر هستند.

نمونه این تحقیقات مربوط به دانشمندان ایتالیایی و آلمانی است که به این منظور انتقال ذرات نانو را برای رساندن دارو به درون، خارج از سلول و سیستم مرکزی اعصاب مورد بررسی قرار دادند.

دانشمندان اظهار کردند: انتقال سلول به سلول پلیمر سازگاری با نانو ذرات اصلاح شده با گلیکوپپتیدها را به داخل موش‌ها مورد آزمایش قرار دادیم و نتایج را مورد بررسی قرار دادیم.

دکتر جیووانی طوسی اظهار کرد: در واقع امکان فناوری نانو و مهندسی این سیستم اجازه انتقال دارو خاص و هدف‌گیری می‌دهد.

دکتر جیووانی طوسی محقق مرکز سنتی و نوآوری تکنولوژی دارویی ، پروفسور وندلی و پروفسور فورنی نتایج تحقیقات خود را در نشریه Controlled Release منتشر کردند.

انتهای پیام

کد N270981

وبگردی