آفتاب
یک فعال دانشجویی:

فضای آزاد انتقاد، تخریب‌ها را از بین می‌برد

فضای آزاد انتقاد، تخریب‌ها را از بین می‌برد

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه زنجان گفت: به جای برخورد با تخریب‌های هدفمند اگر فضای نقد را آزاد بگذاریم، مردم نقد را از تخریب تشخیص می‌دهند و تخریب‌ها از بین می‌رود.

محمدحسین صالح‌نیا در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: عده‌ای از مسئولین نقد را بر نمی‌تابند و هر صحبتی که به کاستی‌های کارشان اشاره کند را تخریب می‌نامند. در مقابل نیز واقعا تخریب‌های هدفداری وجود دارد که تحت عنوان نقد پیگیری می‌شود و قصد از بین بردن وجهه مسئولان را دارد.

وی ادامه داد: آنچنان تمایزی بین نقد و تخریب وجود ندارد و اگر جریان اطلاعاتی و فضای انتقاد آزاد باشد مردم خود نقد را از تخریب تشخیص خواهند داد.

این فعال دانشجویی همچنین گفت: حتی رسانه‌های خارجی نیز حق انتقاد دارند و نباید با بیان این‌که آنان خلاف نظام ما هستند نقدشان را نشنیده گرفت. باید انتقاداهای گروه‌های موافق و مخالف را شنید و به آنان پاسخ گفت.

وی با اشاره به برخورد مسئولین با ناقدان و تخریب گران افزود: مسئولین باید فضای نقد را گسترش دهند و حتی با تخریب گران برخورد قهری نکنند؛ چرا که نقد دولت باعث پیشرفت می‌شود و برخورد با تخریب گران سبب مظلوم نمایی آنها خواهد شد.

انتهای پیام

کد N270789

وبگردی