آفتاب

بروجردی: ایران در امر کمک رسانی به مردم آسیب دیده پیشگام است

بروجردی: ایران در امر کمک رسانی به مردم آسیب دیده پیشگام است

تهران - ایرنا - رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: ایران همواره در امر کمک رسانی به مردم آسیب دیده از جنگ و بلایای طبیعی در نواحی مختلف جهان پیشگام است.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی مجلس شورای اسلامی، علاء الدین بروجردی روز چهارشنبه در دیدار با پیتر مانور رییس کمیته بین المللی صلیب سرخ در تهران با اشاره به اهمیت فعالیت های بشردوستانه در مناطق بحران زده جهان افزود: ایران همواره در امر کمک رسانی به مرم آسیب دیده از جنگ و بلایای طبیعی در نواحی مختلف جهان پیشگام بوده و جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران که یکی از نهادهای فعال و برتر در این زمینه است، کارنامه درخشانی دارد.

بروجردی در بخش دیگری از سخنانش به بحران های کنونی در جهان از جمله سوریه اشاره کرد و گفت: ابتکار ایران در ارائه کمک های انسان دوستانه به مردم سوریه با همکاری کشور سوئیس را می توان به همکاری ایران با کمیته بین المللی صلیب سرخ برای کمک به مردم سوریه تعمیم داد.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس همچنین از اقدامات کمیته بین المللی صلیب سرخ در دوران جنگ تحمیلی عراق علیه ایران قدردانی کرد.

رییس کمیته بین المللی صلیب سرخ نیز در این دیدار با تقدیر از فعالیت های ایران در کمک به مردم آسیب دیده در نواحی مختلف جهان گفت: جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران یکی از نهادهای برتر در ارائه کمک های بشر دوستانه در جهان است و همواره مورد تحسین کمیته بین المللی صلیب سرخ قرار دارد.

مانور همچنین از علاقه مندی کمیته بین المللی صلیب سرخ برای گسترش همکاریها با کشورمان خبر داد و تصریح کرد: نقش مجلس شورای اسلامی در گسترش همکاری های بشر دوستانه از اهمیت بسزایی برخوردار است.

وی همچنین خواستار کمک ایران به این نهاد برای کمک رسانی به مردم آسیب دیده در نواحی مختلف جهان بویژه سوریه شد.

شبس (1) 1346 ** 1551
کد N270730

وبگردی