آفتاب
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس:

سخنان وزیر اطلاعات در جلسه کمیسیون کاملا روشن و صحیح بود

سخنان وزیر اطلاعات در جلسه کمیسیون کاملا روشن و صحیح بود

تهران- ایرنا- عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی درباره سخنان وزیر اطلاعات در جلسه روز گذشته این کمیسیون گفت: سخنان حجت الاسلام «سید محمود علوی» کاملا روشن و صحیح بود.

«عباسعلی منصوری آرانی» روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار سیاسی ایرنا، با تشریح جلسه روز گذشته کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با وزیر اطلاعات و سوالات مطرح شده از وی افزود: نمایندگان بر اساس وظیفه ای که دارند سوالاتی را از وزیر اطلاعات مطرح کردند که وی نیز به این سوالات پاسخ داد.

وی با بیان اینکه سخنان وزیر اطلاعات اقناع کننده بوده است، اظهار داشت: یکی از پرسش ها درباره حفاظت از دانشمندان هسته ای بود که وی پاسخ داد که این موضوع در حیطه اختیارات شورای عالی امنیت ملی است و ارتباطی به حیطه مسوولیت وزارت اطلاعات ندارد و نمی تواند در این زمینه پاسخگو باشد.

نماینده مردم کاشان در مجلس تصریح کرد: وزیر اطلاعات در جلسه روز گذشته تصریح کرد که وزارت اطلاعات یکی از اعضای شورای عالی امنیت ملی است و تنها می تواند نظرات خود را ارایه دهد و این شورای عالی امنیت ملی است که مسوولیت را به بخش های دیگر واگذار می کند.

وی با بیان اینکه دیدگاه علوی در این زمینه کاملا صحیح بوده و سوال وارد نمی باشد، تصریح کرد: به همین دلیل ساماندهی تیم های حفاظتی جزو وظایف وزارت اطلاعات نیست.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس درباره سوال رسایی از وزیر اطلاعات در زمینه جلسه مشترکی که با وی داشتند، گفت: رسایی در جلسه روز گذشته از وزیر اطلاعات پرسید که شما در جلسه مشترکی که برگزار کردیم، فرد همراه خود را معرفی نکردید که وزیر اطلاعات به نواری که همراهش بود استناد کرد و در جلسه، آن را برای استماع اعضای کمیسیون امنیت ملی گذاشت، که معلوم شد سخنان وزیر اطلاعات کاملا صحیح بوده است.

وی تصریح کرد: در آن جلسه مشترک میان وزارت اطلاعات و اعضای کمیسیون امنیت ملی، وزارت اطلاعات میزبان بود و به همین دلیل می توانست افرادی را با خود به جلسه بیاورد؛ چون این جلسه در کمیسیون امنیت ملی برگزار نشده بود و جلسه ای عادی بود.

منصوری آرانی خاطر نشان کرد: وزیر اطلاعات گفت که « چون جلسه ای عادی و خارج از مجلس بوده من می توانستم هر فردی را بیاورم»، که این حرف نیز حرفی کاملا صحیح است زیرا نمایندگان مجلس نیز افرادی را در دیدار با وزرا همراه خود می برند.

وی تصریح کرد: در این گونه جلسات زیاد کنکاش نمی شود که چه کسی با شما آمده ؛ در هر صورت چون وزیر اطلاعات درخواست کننده جلسه بود طبیعتا افراد متناسب با دیدگاه خود را می تواند به همراه بیاورد و به نظر من این سخن نیز قانع کننده بود.

نماینده کاشان در مجلس تصریح کرد: درباره سوالات روز گذشته جواد کریمی قدوسی نماینده مشهد از وزیر اطلاعات درباره دیدار مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با عوامل فتنه و اقدامات وزارت اطلاعات برای جلوگیری و برخورد با مصادیق تهدیدات امنیت ملی کشور نیز پاسخ داد و علوی گفت که «باید نوع تعامل با دیگر دستگاه ها در این زمینه را بررسی کند».

وی تصریح کرد: علوی گفت «در این زمینه تیمی درحال بررسی نوع تعامل میان وزارت اطلاعات و دیگر دستگاه ها است».

نماینده مردم کاشان در مجلس اظهار داشت: من فکر می کنم اینگونه سوالات اگرچه جزء حقوق نمایندگان است اما می توانیم با توجه به گرفتاری هایی که مردم در بعد معیشت دارند و مشکلاتی که در زمینه اقتصاد مقاومتی و سیاست خارجی داریم، با تعامل، مسایل حاشیه ای را حل کنیم.

وی خاطر نشان کرد: به نظرم باید اولویت بندی در سوالات داشته باشیم و خیلی از مشکلات می تواند در این سوالات برطرف شود و سوالاتی را در کمیسیون و صحن مجلس مطرح کنیم که بتواند گرهی از کار مردم باز کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی تاکید کرد: باید سوالات در جهتی باشد که بتوان به مردم امید داد و وقتی سوالات زیاد شد، تفکر و تمرکز یک مدیر و وزیر از هم پاشیده می شود که بیشتر، این روش و کار مخالفان است.

سیام**9103**1449
کد N270603

وبگردی