آفتاب

سلام روحانی به کهن سرزمین ایلامیان

سلام روحانی به کهن سرزمین ایلامیان

تهران- حجت الاسلام و المسلمین «حسن روحانی» رییس جمهوری امروز (چهارشنبه) برای انجام سفری یک روزه به استان ایلام، سرزمین شگفتی های آرمیده در دل زاگرس آمد تا به گفته خود سخنان، نکات و مسایل مهم این استان زیبا و غنی اما محروم را از زبان مردم و فرهییحتگان آن بشنود.

به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا، امروز استان مرزی ایلام در باختری ترین نقطه کشور میزبان رییس جمهوری بود که رسم میهمان نوازی را به خوبی و با استقبال خودجوش، گرم و پرشور مردمش به جا آورد.

**تعدادی از اعضای هیات دولت همچون شهیندخت مولاوردی معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده قبل از ورود رییس جمهوری به ایلام، در پاویون به همراه حجت الاسلام و المسلمین محمدتقی لطفی نماینده ولی فقیه در استان و محمدرضا مروارید استاندار منتظر رسیدن رییس جمهوری به ایلام بودند.

**دختر بچه ای نیز به رسم معمول در این میان با لباس محلی منتظر حضور رییس جمهوری و گفتن خیر مقدم به وی بود.

** روحانی حدود ساعت 9 و 20 دقیقه وارد فرودگاه ایلام شد، فرودگاهی که روزی یک پرواز رفت و برگشت آنهم فقط به تهران دارد.

** روحانی را در این سفر شمار زیادی از اعضای هیات دولت همچون بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت، حجت الاسلام و المسلمین سید محمود علوی وزیر اطلاعات، محمد باقر نوبخت سخنگوی دولت، محمد رضا نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت، محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی و عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی، محمد نهاوندیان رییس دفتر رییس جمهوری، حجت الاسلام و المسلمین سید محمد علی شهیدی رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران، حسین فریدون دستیار ویژه رییس جمهوری، الهام امین زاده معاون حقوقی رییس جمهوری، مجید انصاری معاون امور مجلس رییس جمهوری، حجت الاسلام و المسلمین علی یونسی دستیار ویژه رییس جمهوری در امور اقوام و اقلیت های قومی و دینی، محمد شریعتمداری معاون اجرایی رییس جمهوری و محمد رضا صادق مشاور رییس جمهوری همراهی می کنند.

** رییس جمهوری در سخنانش مردم ایلام را غیور و سرافراز خواند چرا که در طول تاریخ گذشته همواره مدافع بسیار خوبی از مرزهای ایران به ویژه در دوران هشت سال دفاع مقدس بودند. دلاورانی که به گفته وی یک لحظه این سرزمین را ترک نکردند و در برابر تهاجم ددمنشانه دشمنان این آب و خاک، ایستادگی و مقاومت و دشمن را وادار به عقب نشینی و شکست کردند.

**تعدادی از مردان عشایر سوارکار از ابتدای مسیر، رییس جمهوری را مشایعت می کردند؛ در طول مسیر بر روی پلاکاردهایی با این جمله به زبان ایلامی که «رییس جمهور خوش هاتی» به روحانی خوش آمد گفته شده بود.

**پلاکاردهایی نیز مزین به تصویر امام راحل و رهبر معظم انقلاب بود و در زیر آن تصویر دکتر روحانی نیز مشاهده می شد.

** هر چه به ورزشگاه جهان پهلوان تختی نزدیک می شدیم، استقبال گرم و پرشور مردم بیشتر و بیشتر می شد اما بااین حال بدون توقف و به سرعت به محل سخنرانی رسیدیم. برخی از مردم نامه هایی در دست داشتند و چند خودرو شرکت پست نیز برای دریافت نامه های مردم در کنار خیابان ایستاده بودند و البته همچون سفرهای قبلی شماره تماس 111 برای ارتباط مردمی در نظر گرفته شده بود.

**رییس جمهوری سخنان خود را با این جمله آغاز کرد: سلام و دورد من و هیات دولت به عنوان خادمان شما تقدیم شما مردم باد. استقبال گرم و پرشور شما در خیابان های ایلام و اکنون در این ورزشگاه نشان تعهد شما مردم غیور این سرزمین به خادمان خود، دولت و نظام جمهوری اسلامی ایران است.

**روحانی با بیان اینکه ایلام به عنوان سرزمین قهرمانان تاریخ گذشته و امروز سرزمینی که دارای تمدن چندین هزار ساله است، اظهار داشت: مردم این سرزمین همواره به عنوان مرزبانان و مرزداران غرب ایران عزیز ما بوده اند، سرزمین مردم عزیز و سرفرازی که در دوران دفاع مقدس پیشگامان و پیشتازان جبهه دفاع از انقلاب، شرف و استقلال کشور عزیزمان به شمار می رفتند.

** رییس جمهوری سپس از بیمارستان شهید مصطفی خمینی ایلام به طور سرزده بازدید کرد و چگونگی نحوه اجرای طرح توسعه سلامت را در استان ایلام مورد بررسی قرار داد.

**دیدار علما، ایثارگران و برگزیدگان استان ایلام با رییس جمهوری دیگر برنامه این سفر بود.

سیام**9012**1572
کد N270567

وبگردی