آفتاب

هاشمی رفسنجانی:تلاش برای مداوای دلی شکسته، گامی بزرگ برای تقرب به خداست

هاشمی رفسنجانی:تلاش برای مداوای دلی شکسته، گامی بزرگ برای تقرب به خداست

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام تلاش برای مداوای دلی شکسته را گامی بزرگ برای تقرب به خدا برشمرد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، آیت الله هاشمی رفسنجانی در دیدار اعضای هیأت امناء جمعی از خیرین و کارکنان بنیاد امور بیماری‌های خاص، تلاش برای کم کردن آلام جسمی انسان‌ها را مقدس خواند و گفت: اگر برای مداوای دلی شکسته قدم برداریم، گامی بزرگ برای تقرّب به خداست.

وی با بیان آیات و روایات مربوط به دستگیری نیازمندان، گفت: کمک به بیماران ریشه در فرهنگ اصیل اسلامی و ایرانی دارد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در این مراسم که به مناسبت هجدهمین سال تأسیس بنیاد امور بیماری‌های خاص برگزار شده بود، گفت: در آن زمان به خاطر عدم وجود دستگاه‌های دیالیز، بیماران اکثر اوقات را در رفت و آمد برای دیالیز بودند و گسترش مراکز درمانی از اولویت های دولت در حوزه پیشگیری و درمان بود.

وی به طرح موضوع رسیدگی به امور بیماران خاص در جلسه هیأت دولت در زمان سازندگی اشاره کرد و گفت: بعد از تصویب هدیه ایثار، بعضی از دوستان اعتراضی کردند که ایثار در مقوله کارهای خداوندی است و گفتیم کسی که کلیهاش را برای درمان یک بیمار میدهد، برای سلامتی بنده نیازمند خدا ایثار میکند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با ابراز نگرانی از گسترش بیماری‌های سرطانی، به طرحی برای ساخت مرکز تحقیقات سرطان در شمال تهران اشاره کرد و با تشریح دست‌اندازهای اداری، گفت: چنین مرکزی در خاورمیانه نیست و اگر تمام شود ایران مرکزی برای پیشگیری و درمان سرطان در کشورهای منطقه می‌شود.

وی با تشکر از همه کسانی که برای کم کردن آلام و هزینه‌های بیماران خاص تلاش می‌کنند، گفت: مطمئن باشید اجر کارهایتان را خداوند خواهد داد.

در آغاز این دیدار، دکتر باقر لاریجانی، دبیر کل بنیاد طی سخنانی سیاست‌های کلی بنیاد برای آینده را تشریح کرد و گزارشی از عملکرد بنیاد ارائه کرد.

در ادامه میثم رمضانی یک بیمار تالاسمی و هادی کیخسروی (بیمار EB) گزارشی از روند بیماری و درمان خود و همکاریهای بنیاد امور بیماری‌های خاص دادند و لوح سپاس به ده نفر از خیرین برگزیده اهدا شد.

انتهای پیام

کد N270520

وبگردی