آفتاب
داود اوغلو در وین:

بر لزوم حفظ تمامیت ارضی و اتحاد اوکراین تاکید داریم

بر لزوم حفظ تمامیت ارضی و اتحاد اوکراین تاکید داریم

وزیر خارجه ترکیه طی نشستی در وین با اشاره به فعالیت گروه های جدایی طلب در شرق اوکراین گفت آنکارا معتقد به حفظ تمامیت ارضی و اتحاد این کشور است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آناتولی، "احمد داود اوغلو" وزیر خارجه ترکیه در نشست کمیته سران کمیسیون اروپا که در قصر تاریخی هوفبورگ در وین برگزار شد، شرکت کرد. از جمله موضوعات مطروحه در صد و بیست و چهارمین نشست این کمیته، تحولات اخیر اوکراین بود.

در همین رابطه داود اوغلو از اختصاص یافتن یک نشست ویژه به این موضوع به ریاست ترکیه خبر داد و گفت در این نشست ترکیه بر لزوم حفظ تمامیت ارضی و لزوم حل بحران اوکراین از طریق مذاکره تاکید کرده است. بر این اساس خواست ترکیه پرهیز اتحادیه اروپا از رویارویی شدید با روسیه و بازگشت به دوران جنگ سرد و نیز یافتن راهی مسالمت آمیز برای خروج از بحران از طریق قواعد دمکراتیک بوده است.

داود اوغلو ضمن تاکید بر پاسداری از تمامیت ارضی اوکراین از اجرای اصلاحاتی برای دادن حقوق برابر به گروه های قومی و نژادی مختلف در نظام سیاسی جدید این کشور سخن گفت. به گفته وزیر خارجه ترکیه انتخابات بیست و پنجم ماه می فرصت مناسبی برای اجرایی شدن این اصلاحات در اوکراین است.

این در حالی است که طی درگیریهای نظامی بین گروه های جدایی طلب و ارتش اوکراین در مناطق شرقی این کشور در روزهای اخیر دهها نفر کشته شده اند. در همین حال رئیس سازمان امنیت و همکاری اروپا خواستار آتش بس در اوکراین شد. همچنین فرانسوا اولاند رئیس جمهور فرانسه از لزوم برگزاری انتخابات ریاست جمهوری اوکراین در بیست و پنجم ماه می سخن گفت و افزود: در غیر این صورت در اوکراین آشوب به پا می شود و این کشور با خطر جنگ داخلی روبرو خواهد شد.

کد N270154

وبگردی