آفتاب
جانشین سازمان بسیج عشایر کشور خبر داد

کارگاه‌های آموزشی اقتصاد مقاومتی عشایر راه‌اندازی می‌شود

کارگاه‌های آموزشی اقتصاد مقاومتی عشایر راه‌اندازی می‌شود

جانشین رئیس سازمان بسیج عشایر کشور از اجرای برنامه‌های اقتصاد مقاومتی این سازمان و راه‌اندازی کارگاه­‌های آموزشی اقتصاد مقاومتی و تعاونی‌های عشایری خبر داد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، احمد سعیدی گفت: نامگذاری شعار سال با عنوان اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی قطعاً تدبیر حکیمانه‌ای است که از سوی رهبر معظم انقلاب متناسب با تهدیدات و فرصت‌هایی که کشور را در سطح ملی و فراملی داشته اتخاذ شده است و ما هم به عنوان سربازان و لبیک­‌گویان به فرامین ابشان در سطح خود تلاش و کوشش خود را برای محقق شدن این مطالبه به حق به کار خواهیم گرفت.

وی با اشاره به ویژگی‌های اقتصاد مقاومتی، تصریح کرد: زندگی عشایری مصداق بارز اقتصاد مقاومتی است و اقتصاد مقاومتی در جامعه عشایر سخت‌کوشی و تولید با تکیه بر منابع داخلی است و می‌بینیم که همه این موارد و ویژگی‌ها از خصوصیات جامعه عشایر است. جامعه عشایر قادر است مایحتاج اولیه زندگی خود را تأمین کند از آنجایی که سبک زندگی در جامعه عشایر به دور از تجملات و تشریفات است کمترین واردات و وابستگی­‌ها در جامعه عشایر دیده می‌شود.

جانشین رئیس سازمان بسیج عشایر کشور خاطرنشان کرد: در جامعه عشایر مبنا را بر افزایش تولید گذاشته‌­ایم و برنامه­‌هایی را جهت حمایت، هدایت و همکاری با مبتکران و خلاقان در حوزه تولید عشایر داریم، هزینه ثبت تعاونی‌های عشایری را در راستای اقتصاد مقاومتی پرداخت می­‌کنیم.

وی افزود: کارگاه‌های آموزشی به تعداد حوزه‌های مقاومت بسیج عشایری راه‌­اندازی می‌شود به گونه‌ای که در هر سرزمین عشایر یک مربی اقتصاد مقاومتی جهت حمایت معنوی از کارآفرینان وجود داشته باشند و در ابلاغیه‌ای به رده­‌های بسیج عشایری اعلام شد با هدف تولید مضاعف، فراخوان طرح‌های مبتکرانه­‌ای داشته باشند.

سعیدی با بیان اینکه "به دنبال طرح‌های خرد و زودبازده و تولیدی هستیم"، تاکید کرد: هرکس در جامعه عشایر و متناسب با مشاغل جامعه عشایری طرح ارائه کند، بسیج عشایری از آن حمایت مادی و معنوی می‌کند.

وی با بیان هدف اصلی راه‌اندازی کارگاه­‌های آموزشی اقتصاد مقاومتی و تعاونی­‌های عشایری، گفت: هدف از راه‌اندازی کارگاه آموزش اقتصاد مقاومتی این است که به تعداد حوزه­‌های عشایری که در سطح کشور داریم، هر حوزه یک نفر در کارگاه شرکت کند آموزش‌های لازم داده شود به گونه‌ای که بتوانند در حوزه سرزمینی خود پاسخگوی پرسش‌ها و حل مشکلات مراجعه‌­کنندگان و کارآفرینان باشند.

جانشین رئیس سازمان بسیج عشایر همچنین اظهار کرد: کارگاه آموزشی به طور متمرکز به تعداد حوزه‌های بسیج عشایری است که حدود 150 نفر در این کارگاه شرکت می­‌کنند و به گونه­‌ای که هر کدام از این افرادی که در کارگاه شرکت می­‌کنند پس از پایان کارگاه، در حوزه‌های عشایری مربوطه کلاس‌های آموزشی و توجیهی راه‌­اندازی می­‌کنند.

وی درباره اینکه این کارگاه‌ها در چه استان­‌هایی فعال می­‌شود، خاطرنشان کرد: هنوز تصمیم قطعی برای محل برگزاری این کارگاه اتخاذ نشده است و به احتمال زیاد با توجه به اینکه باید دسترسی همه استان‌ها و ایاب و ذهاب تسهیل شود در تهران یا یکی از استان‌های مرکز کشور برگزار می­‌شود.

سعیدی افزود: بسیج عشایری برنامه‌های متنوع و متعددی هر ساله برگزار می‌کند اما با توجه به شعار سال اولویت برنامه‌ها با دو محور اقتصاد و فرهنگ است، برنامه‌های زیادی در حوزه فرهنگ پیش‌بینی و اجرا می‌کنیم؛ به طور مثال همایش راهیان نور، جشنواره‌ها، مسابقات فرهنگی، هنری، ورزشی، یادواره‌ها و شورای ماهانه امر به معروف و جهاد فرهنگی و طرح مقابله با آسیب‌های ماهواره از این جمله برنامه‌های فرهنگی است که در تمام رده‌های بسیج عشایری قابل اجراست.

جانشین رئیس سازمان بسیج عشایر کشور ادامه داد: در حوزه اقتصاد نیز شورای جهاد اقتصادی را راه‌اندازی می‌کنیم و با سازمان‌های فنی و حرفه‌ای کشور در حال رایزنی هستیم که در حوزه زنان و صنایع دستی کارگاه‌های آموزشی را راه‌اندازی کنیم.

وی با اشاره به دیگر برنامه‌های این سازمان در راستای شعار سال، گفت: با توجه به اینکه عنصر اصلی اقتصاد در جامعه عشایر، دام است، برنامه­‌هایی را جهت آموزش دوقلوزایی و چندقلوزایی با مراکز علمی در دستور کار داریم که ان‌شاءالله بتوانیم به جامعه عشایر خدمتی کرده باشیم و از علم و فناوری روز در افزایش تولید در جامعه عشایر بهره‌برداری بیشتری کرده باشیم.

سعیدی درباره مواضع بسیج عشایر در حوزه سیاسی و مطالباتش نیز افزود: قدر مسلم این است که بسیجیان حتماً مبارزه با مفاسد اقتصادی و رانت‌خواری را از دولت محترم مطالبه خواهند کرد؛ چراکه بسیجیان مفسدان اقتصادی را مانع تحقق اقتصاد مقاومتی می­‌دانند و اجازه نخواهند داد صاحبان ثروت و قدرت اهداف متعالی نظام و انقلاب را چنبره بزنند و از مسیر خود منحرف کنند.

انتهای پیام

کد N270126

وبگردی