آفتاب
تحولات آمریکای لاتین/

حکم بازداشت رئیس جمهوری سابق السالوادور صادر شد/ پایان اعتصاب سه هفته ای در بولیوی

حکم بازداشت رئیس جمهوری سابق السالوادور صادر شد/ پایان اعتصاب سه هفته ای در بولیوی

صدور حکم بازداشت رئیس جمهوری سابق السالوادور، پایان اعتصاب سه هفته ای در بولیوی و تاکید مادورو و همتای پانامایی بر عادی سازی روابط دوجانبه از جمله تحولات آمریکای لاتین به شمار می رود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فاکس نیوز، "مارتا روزالس" یک قاضی در  السالوادور حکم بازداشت "فرانسیسکو فلورس" رئیس جمهوری این کشور از سال های 1999 تا 2004 را به اتهام سوءمدیریت در کمک های مالی تایوان به میزان 15 میلیون دلار، اختلاس،‌ ثروت اندوزی غیرقانونی و سرپیچی به صورت غیابی صادر کرد.

این درحالیست که "ادگار مورالس" وکیل رئیس جمهوری سابق السالوادور با اشاره به توقیف اموال موکلش از سوی دادستانی این کشور اعلام کرده است که موکلش در مکانی نامعلوم به سر می برد.

همزمان با گمانه زنی ها درباره حضور رئیس جمهوری سابق السالوادور در پاناما، آژانس مهاجرت پاناما تاکید کرده است که هیچ سند یا مدرکی در خصوص ورود فلورس به این کشور ثبت نشده است.

رسانه ها همچنین از پایان اعتصاب درجه داران و نظامیان رده پایین بولیوی خبر دادند که سه هفته در اعتراض به قانون ارگانیک نیروهای مسلح بولیوی، بهبود رسیدگی به وضعیت درمان، پایان تبعیض در درون نهادهای نظامی و امکان تحصیل در آکادمی نظامی مهندسی دست از فعالیت خود کشیده بودند.

خبر دیگر اینکه نیکلاس مادورو رئیس‌ جمهوری ونزوئلا و "خوان کارلوس وارلا" رئیس جمهوری منتخب پاناما در نخستین تماس تلفنی خود بر عادی سازی روابط دوجانبه و گسترش همکاریها به خصوص همکاریهای اقتصادی تاکید کردند که به خاطر تظاهرات ضد دولتی در ونزوئلا قطع شده بود.

این اظهارات درحالیست که مادورو اخیرا از "ریکاردو مارتینلی" رئیس جمهوری کنونی پاناما به خاطر فراهم کردن مقدمات نشستی در سازمان کشورهای آمریکایی برای گفتگو درباره تحولات ونزوئلا در ماه فوریه انتقاد کرده بود.

کد N269872

وبگردی