آفتاب
"رابطه پاکستان و عربستان و‌ آثار منطقه‌ای و راهبردی آن"

خوشرو: عربستان دچار سردرگمی سیاسی استراتژیک در قبال ایران شده است

خوشرو: عربستان دچار سردرگمی سیاسی استراتژیک در قبال ایران شده است

غلامعلی خوشرو با بیان اینکه عربستان در چند سال گذشته دچار سردرگمی سیاسی استراتژیک شده است، زیرا اشتباها ایران را رقیب سرسختی برای خود تعریف کرده، اظهار کرد: عربستان هرگونه پیشرفت ایران را به زیان خود دیده است و تحولات مثبت منطقه به نفع ایران را به زیان خود تفسیر می‌کند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خارجی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، نماینده پیشین ایران در سازمان ملل که در نشست رابطه پاکستان و عربستان و‌ آثار منطقه‌ای و راهبردی آن در موسسه دیپلماسی ایرانی سخن می‌گفت، خاطرنشان کرد: عربستان گاهی تصور کرده که این تحولات دست توطئه جهانی است که قدرت ایران را افزایش دهد و باعث کاهش نفوذ عربستان شود.

این کارشناس ارشد مسائل سیاست خارجی و بین‌الملل با بیان اینکه روابط آمریکا و عربستان هم دچار تحول شده است گفت: عربستان از آمریکایی‌ها به شدت نگران و ناراضی است و دیدارهایی که بین سران آمریکا و سعودی‌ها بوده است این نارضایتی را نشان می‌دهد.

معاون وزیر امور خارجه پیشین ایران گفت: برکناری بندربن سلطان و انتصاب دو ولیعهد تحولات سیاسی در عربستان، ناتوانی در کشاندن آمریکا به حمله نظامی به سوریه و دیدار بین سران آمریکا و عربستان در این مسیر قابل توجه است.

خوشرو اضافه کرد: عربستان برای جبران این مسائل در حال ایجاد رابطه‌ای دیگر با پاکستان است تا پاکستان را با پول به مسیر سیاست خارجی خود بیاورد.

انتهای پیام

کد N269842

وبگردی