آفتاب
در افتتاحیه همزمان 23 هزار طرح اقتصاد مقاومتی

سردار نقدی: بسیج سازندگی خط شکن و پیشتاز تحقق اقتصاد مقاومتی است

سردار نقدی: بسیج سازندگی خط شکن و پیشتاز تحقق اقتصاد مقاومتی است

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: پس از تدبیر امام خامنه‌ای درباره اقتصاد مقاومتی، خیلی‌ها خیلی سخنرانی کردند، کتاب نوشتند یا شعار دادند اما تنها بسیج سازندگی بود که این اندیشه را عملی کرد و خط شکن و پیشتاز تحقق اقتصاد مقاومتی شد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، سردار محمدرضا نقدی در مراسم افتتاح 23 هزار طرح اقتصاد مقاومتی و 380 پروژه عمرانی و محرومیت‌زدایی که به مناسبت 17 اردیبهشت سالروز بسیج سازندگی به فرمان رهبر معظم انقلاب در محل قدم‌گاه امام رضا علیه‌السلام شهرستان آبادان با تبریک به جهادگران برگزار شد، گفت: امام علی علیه‌السلام با وجود آنکه شخص اول جهان اسلام بودند اما با دستان مبارک خود چاه و قنات کنده و کار و تلاش می‌کردند.

وی با تشکر از جهادگران بسیج سازندگی اظهار کرد: جوانان جهادگری که ایام فراغت نوروز و تابستان را از راحتی دل کنده و در میدانی بسیار سخت تر از مدرسه و دانشگاه به مردم خدمت می کنند به امام علی علیه السلام تأسی نموده و آن امام بزرگوار را الگوی عملی خویش کرده‌اند.

نقدی با اشاره به تاکیدات رهبری در مسأله اقتصاد مقاومتی، افزود: پس از تدبیر امام خامنه‌ای درباره اقتصاد مقاومتی، خیلی‌ها خیلی سخنرانی کردند، کتاب نوشتند یا شعار دادند اما تنها بسیج سازندگی بود که این اندیشه را عملی کرد و خط شکن و پیشتاز تحقق اقتصاد مقاومتی شد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین تصریح کرد: بسیج همچون دفاع مقدس در عرصه سازندگی و اقتصاد مقاومتی و با دستان خالی و امکانات محدود این جهاد بزرگ را آغاز کرده و به حول و قوه الهی به دور از صحبت و شعار آن را ادامه خواهد داد.

وی به افتتاح 23 هزار طرح اقتصاد مقاومتی و 380 پروژه عمرانی و محرومیت‌زدایی اشاره کرد و ادامه داد: این آمار و ارقام مربوط به فعالیت‌هایی است که مدیریت سازمان بسیج سازندگی به صورت مستقیم انجام داده است. یقیناً آنچه مهمتر است ترویج اقتصاد مقاومتی، گفتمان‌سازی تولید و ایجاد امید و نشاط در مردم بویژه روستائیان است.

جانشین فرمانده کل سپاه در امر بسیج در همین راستا اظهار کرد: روستاهایی که دیگر، تولید را کنار گذاشته و مصرف کننده شده بودند با اقدام بسیج سازندگی وارد عمل شده و سنت‌های دیرین و روش‌های قدیمی را با روش علمی روز، گره زده و کار جدی خود را در حوزه تولید مجدداً آغاز کرده‌اند.

نقدی بر لزوم توجه به ظرفیت‌های مغفول و امکاناتی که مورد بی‌مهری قرار گرفته‌اند تاکید کرد و گفت: باید تمام امکانات را برای تحقق اقتصاد مقاومتی به میدان آورد و با توجه به حضور جوانان جهادگر در عرصه سازندگی، وظیفه و تکریم مسئولان در این زمینه سخت‌تر است.

وی «هر ایرانی یک تولیدگر و هر خانه یک کارخانه تولیدی» را شعار بسیج در اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و ادامه داد: از گروه‌های جهادی انتظار داریم با تغییر جهت از کارهای خدماتی به روستائیان نظیر ساخت خانه، راه‌سازی، آب‌رسانی و ... به اقدامات تولیدی و اشتغال‌زا روی بیاورند و به قول معروف به جای ماهی گرفتن، ماهیگیری را آموزش دهند.

در این مراسم ابراهیم عزیزی - مسئول سازمان بسیج سازندگی - با اشاره به 380 پروژه افتتاح شده، اظهار کرد: در سال 92 مجموعاً 7611 پروژه آغاز شد که تاکنون 1837 پروژه بهره‌برداری و مابقی پروژه‌ها در دست اقدام هستند.

عزیزی همچنین به 23 هزار و 342 کارگاه و واحد راه‌اندازی شده بسیج سازندگی در طرح‌های اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و افزود: احداث حوضچه پرورش ماهی، واحدهای پرورش مرغ بومی، استخرهای پرورش ماهیان گرم آبی، کارگاه تولید کود ورمی کومپوست و واحدهای پرورش دام سبک و سنگین از جمله این واحدهاست.

وی در ادامه اظهار کرد: راه اندازی کُلُنی‌های زنبور عسل، واحدهای تولید محصولات گلخانه‌ای، کارگاه فرآوری میوه و سبزیجات، واحدهای تولید زعفران، واحدهای پرورش شتر مرغ و ... نیز از جمله این 23 هزار کارگاه هستند که امروز در سراسر کشور افتتاح شد.

انتهای پیام

کد N269777

وبگردی