آفتاب

بنگلادش به هند هشدار داد

بنگلادش به هند هشدار داد

دهلی نو - ایرنا - دولت بنگلادش روز چهارشنبه به هند هشدار داد هرگونه اقدام تند علیه مهاجران این کشور بر روابط دو جانبه تاثیر منفی خواهد گذاشت.

به گزارش ایرنا، اظهارت ˈ نارندرا مودی ˈ نامزد اصلی حزب راستگرای بهارتیا جاناتا (بی جی پی ) برای پست نخست وزیری دولت جدید هند مبنی بر اینکه مهاجران غیر قانونی بنگلادشی باید از هندوستان اخراج شوند، طی روزهای اخیر با واکنش های زیادی در داخل و خارج این کشور همراه بوده است .

ˈطفیل احمد ˈ یک وزیر دولت بنگلادش امروز در واکنش به این سخنان گفت: هرگونه اقدام تند و نابجا از سوی دولت جدید هند، بر روابط دهلی نو و داکا تاثیر منفی خواهد گذاشت.

در همین حال ˈشمشیر ام چودهاریˈ رهبر حزب ملی گرای بنگلادش (بی ان پی) گفت: اظهارات مودی از حزب راستگرای بی جی پی سخنان سیاسی گسترده نیست.

از سوی دیگر این اظهارات مودی موجی از نارضایتی در داخل هند نیز بوجود آورده و برخی مقام های هندی کشتار اخیر در ایالت آسام را به دلیل اظهارات فرقه گرایانه وی دانسته اند.

آنان گفته اند که مودی مسوول بروز ناآرامی قومی درآسام در روز جمعه گذشته که باعث مرگ بیش از 30تن اکثرا مسلمان شد، بوده است .

براساس آمار وزارت کشور هند 83 هزار و 484 نفر بنگلادشی در هند زندگی می کرده اند که در سال 2009 تعداد 10 هزار و 602 نفر، در سال 2010 تعداد شش هزار و 290 تن و در سال 2011 میلادی شش هزار و 761 نفر از آنها اخراج شده اند.

آساق ** 2163 ** 275 **
کد N269556

وبگردی