آفتاب
نماینده خواف در مجلس؛

حمایت از تیم مذاکره کننده را لازم می دانیم /طرح سوال از وزیران نباید با جهت گیری سیاسی باشد

حمایت از تیم مذاکره کننده را لازم می دانیم /طرح سوال از وزیران نباید با جهت گیری سیاسی باشد

تهران – ایرنا - نماینده خواف در مجلس شورای اسلامی گفت: از تلاش تیم مذاکره کننده در رابطه با مذاکرت هسته ای تشکر می کنیم و حمایت از این افراد را برای حضور نتایج نهایی با حفظ منافع ملی و عزت مردم لازم می دانیم.

به گزارش خبرنگارسیاسی ایرنا، محمد نگهبان سلامی در نطق میان دستور خود امروز (چهارشنبه) در مجلس شورای اسلامی با تبریک روزهای کارگر، شوراها و معلم گفت: با توجه به نامگذاری امسال با عنوان اقتصاد و فرهنگ باعزم ملی و مدیریت جهادی از سوی رهبر معظم انقلاب وظیفه ما مسوولان در جهت اعتلای فرهنگ ایرانی و اسلامی و حل مشکلات معیشتی مردم با روحیه جهادی ضروری است.

وی در ادامه گفت: آنچه که امروز باید با مدیریت جهادی و عزم ملی صورت گیرد رفع بیکاری، کنترل تورم و حفظ امنیت است.

نگهبان سلامی به سؤالات نمایندگان مجلس از وزرای دولت اشاره کرد و گفت: طرح سوال از وزرا حق نمایندگان است اما این موضوع نباید در رابطه با جهت گیری سیاسی، گرفتن وقت مجلس و باز ماندن از وظایف نمایندگی باشد بلکه باید در راستای کمک به دولت و حل مشکلات جامعه صورت گیرد.

نماینده مردم خواف در مجلس به مشکلات حوزه انتخابیه خود اشاره کرد و گفت: شهرستان های خواف و رشتخوار از ظرفیت های کشاورزی و معدنی بسیاری برخوردار هستند که باید از سوی دولت توجه شود.

وی یادآور شد: خواف به علت دارا بودن معادن سنگ آهن سنگان ظرفیت های بسیاری را در این حوزه دارد که در این رابطه هم اکنون 40 شرکت معدنی در این منطقه فعال بوده و 10 کارخانه کنستانتره و گندله ساخته شده و ظرفیت های این منطقه در حوزه انرژی بی نظیر است به طوری که هم اکنون حدود 10 نیروگاه بادی در این منطقه فعال هستند که برق بخشی از آن به شبکه وصل شده و حتی بقیه آن را می توان به کشورهای دیگر صادر کرد.

نگهبان سلامی افزود: دولت یازدهم باید با تدبیر زمینه ایجاد زیرساخت های لازم جهت رشد و تولید مواد خام فولاد کشور را فراهم کند و همچنین باید با طرحی جامع توسعه زیرساخت های آب، برق، گاز، جاده، خط ریل، فرودگاه و سایر موارد فراهم شود.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به پتانسیل های منطقه باید دولت لایحه ای را با عنوان لایحه منطقه ویژه اقتصادی انرژی های نو و منطقه ویژه صنعتی معدنی تدوین کند.

نماینده مردم خواف در مجلس گفت: تکمیل و ساختن راه آهن بین المللی تهران، خواف، سنگان، هرات که شاهراه اقتصادی شرق کشور است نیاز به تلاش و برنامه ریزی کلان وزارت راه و شهرسازی دارد.

نگهبان سلامی در ادامه از وزیر نیرو خواست که نسبت به اختصاص اعتبار برای آبرسانی به روستاهای حوزه انتخابیه اقدام کند و همچنین از وزارت بهداشت خواستار شد که در جهت تجهیز بیمارستان رشتخوار و حل مشکل کمبود پزشک و ارائه امکانات لازم در روستاها اقدام کند.

این نماینده مردم در مجلس نهم خطاب به وزیر کشور گفت: از وزارت کشور می خواهیم با توجه به توقعات مردم خواف و رشتخوار نسبت به ارتقاء برخی از بخش ها و روستاها اقدام کند.

وی ادامه داد: رویکرد برخی ادارات درباره بیمه اجباری تأمین اجتماعی در ساخت و ساز ساختمان ها موجب کاهش گرایش مردم برای دریافت پایان کار شده است همچنین وزارت آموزش و پرورش باید نسبت به ساخت و سازهای مدارس در منطقه اقدام کند از طرفی دیگر دولت نیز باید نسبت به بومی گزینی در سطوح مختلف برنامه ریزی کند.

سیام**1058 ** 1418
کد N269553

وبگردی