آفتاب

نشست خبری جشنواره مصاف برگزار شد

نشست خبری جشنواره مصاف برگزار شد

نشست خبری اولین جشنواره محصولات و فعالیت‌های فرهنگی و هنری مقابله با شبکه‌های ماهواره‌ای و رسانه‌ای (مصاف) با حضور معاون فرهنگی اجتماعی سازمان بسیج مستضعفین برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، سردار عبدالرضا آزادی معاون فرهنگی اجتماعی سازمان بسیج مستضعفین در نشست خبری اولین جشنواره محصولات و فعالیت‌های فرهنگی و هنری مقابله با شبکه‌های ماهواره‌ای و رسانه‌ای (مصاف) با اشاره به نامگذاری سال 93 به عنوان سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی از سوی مقام معظم رهبری نشان کرد: مقام معظم رهبری در ابتدای سال طی صحبت‌های خود به بخشی از جنگ نرم و اهداف دشمن و رسانه‌های آنها علیه ما اشاره کردند و گفتند آنها همواره به دنبال این هستند که حقارت و شبه افکنی را جایگزین عزت، اعتماد ملی و ایمان راسخ کنند.

وی با بیان این‌که بی‌شک ماهواره‌ها و امپراطوری رسانه‌ها از مهمترین ابزارهای تهاجم فرهنگی و جنگ نرم دشمن به حساب می‌آیند، افزود: امروز دشمن با تولید و پخش برنامه‌های خود به دنبال غیرت‌زدایی‌، دین‌زدایی و هویت‌زدایی از ملت و جوانان ما است.

آزادی با بیان این‌که مهمترین هدف جنگ نرم دشمن دور کردن یک ملت از آرمان‌های دینی و انقلابی و جایگزینی باورهای کاذب در آن ملت است، خاطر نشان کرد: امروز متاسفانه در کشور ما استفاده‌ از ماهواره‌ها و شبکه‌های ماهواره‌ای تا حدودی گسترش یافته است و آمار رسمی و غیررسمی بیانگر این است که تقریبا نیمی از خانواده‌های ایرانی به ماهواره‌ها روی آورده‌اند و این در حالی است که منشا بسیاری از نابسامانی‌ها از جمله مدگرایی رسانه‌های بیگانه هستند.

معاون فرهنگی اجتماعی سازمان بسیج مستضعفین در ادامه با تاکید بر این‌که امروز کشور در جنگی تمام عیار با دشمن قرار دارد، اظهار کرد: امروز دشمن با جنگی خاموش با ما قرار دارد که در این جنگ هیچ خاکریزی وجود ندارد، بلکه آنها با امواج خود به خانه‌های ما نفوذ کرده‌اند.

وی افزود: امروز یک ایرانی غیور و مسلمان نمی‌تواند این موضوع را بپذیرد و این آمادگی را دارد همانطور که در جنگ سخت در مقابل دشمن ایستادگی کردند در عرصه جنگ نرم نیز فداکاری کند.

آزادی با بیان این‌که فداکاری و مصاف ما در جنگ جدید مصافی نرم است، گفت: امروز ما دیگر نمی‌توانیم با کار سخت‌افزاری به مقابله با دشمن برویم به همین دلیل مصافی که ما باید در مقابل دشمن اتخاذ کنیم، ‌باید مصافی نرم باشد.

معاون فرهنگی اجتماعی سازمان بسیج مستضعفین در ادامه با بیان این‌که برگزاری برنامه‌های گفتمان‌سازی و روشنگری از جمله برنامه‌هایی است که سازمان بسیج مستضعفین در سال جاری در دستور کار خود قرار داده است، خاطر نشان کرد: روشنگری پیرامون شبکه‌های ماهواره‌ای و رسانه‌های بیگانه از جمله برنامه‌هایی است که بسیج مستضعفین در سال جاری در دستور کار خود قرار داده است تا مردم و جوانان ما با تبعات و آثار شوم پدیده شبکه‌های ماهواره‌ای بیشتر آشنا شوند و با معصومیتی که ایجاد می‌شود چنانچه از این ابزارها استفاده می‌کنند آنها را کنار بگذارند و با شرکت در این مصاف در جنگ فرهنگی شریک باشند.

وی با بیان این‌که ما در این نبرد فرهنگی به ظهور و حضور هنرمندان نیازمند هستیم، گفت: هنرمندان و آنهایی که اهل قلم و تفکر هستند می‌توانند وارد عرصه شده و با تولید محصولات خود در این زمینه کمک بیشتری به جامعه کنند.

آزادی با اشاره به برگزاری نخستین جشنواره محصولات فرهنگی و هنری مقابله با شبکه‌های ماهواره‌ای و رسانه‌ای (مصاف) از سوی سازمان بسیج مستضعفین افزود: امیدواریم بتوانیم با برگزاری این جشنواره فضایی ایجاد کنیم که در آن فضا بزرگان، نخبگان، هنرمندان و مردم در مورد شبکه‌های ماهواره‌ای احساس خطر بیشتری کنند.

در ادامه این نشست خبری معاون فرهنگی اجتماعی سازمان بسیج مستضعفین در پاسخ به این پرسش که آیا سازمان بسیج مستضعفین برنامه‌ای برای راه‌اندازی و تاسیس یک شبکه تلویزیونی دارد؟ گفت: در حال حاضر دو دیدگاه در مورد راه‌اندازی شبکه تلویزیونی در سازمان بسیج وجود دارد. دیدگاه نخست می‌گوید که سپاه، بسیج و نهادهای دیگر باید شبکه‌ اختصاصی داشته باشند. دیدگاه دیگر بر این باور است که نهادها به ویژه بسیج که مجموعه‌ای مردمی است به شبکه اختصاصی نیاز ندارد، بلکه می‌تواند به گروه‌ها و شبکه‌های مختلف تلویزیونی در تقویت برنامه‌سازی کمک کند.

آزادی با بیان این‌که تا به امروز دیدگاه دوم موردنظر ما بوده است، تصریح کرد: رویه کاری ما همکاری با گروه‌ها و شبکه‌های تلویزیونی موجود برای بالا بردن توان تولید آنها است اما اینکه آیا روزی به سمت راه‌اندازی شبکه مستقل برویم نیاز به جمع‌بندی در سطوح سازمان بسیج و صدا و سیما داریم.

وی همچنین در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر این‌که آیا در حوزه شناسایی آثار زیانبار شبکه‌های ماهواره‌ای اقدامی در دستور کار سازمان بسیج قرار گرفته است؟ با بیان این‌که فعالیت روشنگری نیاز به اتاق فکر و هیات عالی محتوایی دارد، اظهار کرد: اگر این هیات‌ها ابتدا فضای شبکه‌های ماهواره‌ای را به مردم بتوانند توصیف کنند و همچنین با معرفی پشت صحنه این شبکه‌ها برنامه‌های آنها را تحلیل محتوا کنند آسیب‌ها این شبکه‌های ماهواره‌ای شناسایی می‌شود. چنانچه این اقدامات به خوبی صورت گیرد در بخشی از مردم بازدارندگی‌های لازم ایجاد می‌شود.

معاون فرهنگی اجتماعی سازمان بسیج مستضعفین با تاکید بر این‌که بسیج به دنبال این نیست که تفحص کند و ببیند چه کسی ماهواره دارد،‌گفت: کار بسیج به هیچ وجه کار سلبی نیست بلکه کاری ایجابی، اغنایی و در راستای روشنگری است. ما به دنبال این هستیم که کاری عمیق و دقیق در جهت روشنگری انجام دهیم تا جوانان و جامعه ما معصم شوند و شبهات آنها در مورد شبکه‌های اجتماعی پاسخ داده شود.

به گزارش ایسنا، در ادامه این نشست خبری حسینی دبیر نخستین جشنواره محصولات و فعالیت‌های فرهنگی هنری مقابله با شبکه‌های ماهواره‌ای و رسانه‌های بیگانه به بیان جزئیات این جشنواره پرداخت و گفت: جشنواره مصاف در بخش‌های ادبی، هنر های تجسمی،‌ چند رسانه‌ای، ‌رسانه‌های مکتوب و دیجیتال، پژوهش و روشنگری و ایده با موضوعاتی از جمله نحوه مقابله با تاثیر شبکه‌های ماهواره‌ای بیگانه بر فرهنگ عمومی، تبیین نقش شبکه‌های ماهواره‌ای در تضعیف و ایجاد شبهه در باورهای دینی و سنتی و ترویج سبک زندگی غربی، تبیین نقش شبکه‌های ماهواره‌ای در حوزه سیاست و حکومت و تبیین اهداف متولیان، مدیران و منابع فکری و مالی شبکه‌های ماهواره‌ای بیگانه برگزار می‌شود.

وی همچنین با بیان اینکه مهلت ارسال آثار به این جشنواره 31 خرداد ماه است اظهار کرد: متقاضیان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این جشنواره و ارسال آثار خود به پایگاه اطلاع رسانی www.masaffest.ir مراجعه نمایند.

انتهای پیام

کد N269504

وبگردی