آفتاب

روسیه نسبت به احیای ایده های نژادپرستانه در اوکراین هشدار داد

روسیه نسبت به احیای ایده های نژادپرستانه در اوکراین هشدار داد

مسکو- ایرنا-ˈسرگئی لاوروفˈ وزیر امور خارجه روسیه با اشاره به احیای ایده فاشیسم و طرفداری از ایدئولوژی آلمان نازی در اوکراین، بر ضرورت مبارزه با آن تاکید کرد.

به گزارش ایرنا، لاوروف روز چهارشنبه در مراسم نثار گل بر بنای یادبود سرباز گمنام در کنار کاخ کرملین، به مناسبت جشن پیروزی در جنگ دوم جهانی گفت : روسیه اجازه احیای ایدئولوژی فاشیسم در اروپا را نخواهد داد.

لاوروف با بیان اینکه ˈسال های متمادی است در کشورهای اروپایی نسبت به احیای فاشیسم چشم پوشی می کنندˈ اضافه کرد: نمونه بارز آن آتش سوزی اخیر در مرکز اتحادیه های کارگری اودسا در جنوب اوکراین است که گروهی از تندروهای اوکراینی ساختمان این اتحادیه را به آتش کشیدند و در جریان آن دهها نفر کشته شدند.

وی افزود: آنچه در اوکراین رخ می دهد، صرفا رژه ی گروه های فاشیستی و سردادن شعار نیست بلکه در این کشور فاشیسم احیا می شود.

وزیر خارجه روسیه تاکید کرد: روسیه اجازه نخواهد داد حقایق در مورد حادثه اودسا کتمان شود و برای انجام تحقیقات در این مورد و روشن شدن حقایق این تراژدی، تلاش خواهیم کرد.

رییس دستگاه دیپلماسی روسیه اضافه کرد: مقام های اوکراینی به طور عمدی در مورد این جنایت سکوت می کنند اما تلاش خواهیم کرد هیچ بخشی از این حادثه پنهان نماند.

روز جمعه در اودسا بین طرفداران روسیه و جمعی از طرفداران تیم های فوتبال و افراط گرایان خواستار اوکراین واحد از سوی دیگر، درگیری شدید رخ داد.

طرفداران روسیه پس از حمله طرف مقابل، به ساختمان اتحادیه های کارگری پناه بردند اما افراط گرایان این ساختمان را به آتش کشیدند که در اثر آن 38 نفر از افراد محبوس کشته و حدود 20 نفر دیگر مصدوم شدند.

اروپام/2242**518**1485** 1064
کد N269382

وبگردی