آفتاب

توزیع کمک های خارجی بین آسیب دیدگان بدخشان

توزیع کمک های خارجی بین آسیب دیدگان بدخشان

کابل – ایرنا – کمک تعدادی از کشورهای خارجی در بین آسیب دیدگان از رانش زمین در شهرستان ارگوی استان بدخشان افغانستان توزیع شد.

به گزارش ایرنا به نقل از منابع خبری محلی، کمک های امدادی ترکیه که به منطقه رسیده است، امروز بین آسیب دیدگان توزیع خواهد شد.

مقامهای محلی ابراز امیدواری کرده اند که کمک های پاکستان و قزاقستان نیز امروز (چهارشنبه) به بدخشان برسد تا بین مردم منطقه توزیع شود.

پیش از این تاجیکستان حدود 200 تن مواد غذایی، چادر و پتو برای آسیب دیدگان از رانش زمین در بدخشان ارسال کرد.

کمک های نقدی و جنسی مردم افغانستان به سیل زدگان و آسیب دیدگان از رانش زمین نیز در سراسر این کشور هم در حال جمع آوری است و مقادیری از آن به منطقه ارسال شده است.

در همین حال بر اساس گزارش ها روز گذشته هنگام توزیع کمک ها بین آسیب دیدگان، مشکلاتی بوجود آمد که نیروهای پلیس مجبور به شلیک تیرهوایی شدند تا نظم را به منطقه بازگردانند.

گفته می شود ˈحامد کرزیˈ رییس جمهور افغانستان قصد دارد امروز (چهارشنبه) برای دیدار با آسیب دیدگان و نظارت بر روند کمک رسانی به شهرستان ارگوی بدخشان سفر کند.

روز جمعه گذشته بر اثر رانش زمین، ساکنان 300 واحد مسکونی روستای آب باریک شهرستان ارگوی استان بدخشان مدفون شدند.

مقامهای مسوول ارتفاع خاک و گل که این روستا را دفن کرد، بین 10 تا 50 متر تخمین می زنند.

گزارشها از تعداد تلفات این رویداد متفاوت است. برخی گزارش ها تعداد تلفات را تا 500 تن و برخی دیگر تلفات ناشی از رانش زمین را 2500 تن اعلام می کنند.

اداره مبارزه با حوادث و بلایای طبیعی افغانستان در آخرین گزارش خود میزان تلفات این رویداد را 300 تن اعلام کرد.

آساق/گ/1501
کد N269381

وبگردی