آفتاب

توصیه‌های سفارت ایران در برزیل به مسافران جام جهانی

توصیه‌های سفارت ایران در برزیل به مسافران جام جهانی

بخش کنسولی سفارت ایران در برزیل در سه شهر کوریچیبا، بلواوریزونچی و سالوادور (محل بازی‌های تیم ملی فوتبال کشورمان) خدمات ویژه کنسولی را به شهروندان ایرانی ارائه می‌کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، بخش کنسولی سفارت ایران در برزیل در اطلاعیه‌ای با بیان این که شماره تماس، آدرس محل‌های استقرار و آدرس الکترونیکی بخش کنسولی متعاقبا در اطلاعیه‌های بعدی اعلام خواهد شد، آورده است:

در برخی از شهرهای محل بازی ها از سوی فرمانداری و یا مقامات ایالتی و شهرداری قرار است مکانی جهت استقرار پست های کنسولی سفارت خانه ها اختصاص داده شود، لیکن این موضوع هنوز نهایی نشده است.

از آنجائی که یکی از وظائف بخش های کنسولی سفارتخانه های خارجی راهنمایی و توضیحات در مورد ضوابط محل و نحوه رعایت مقررات و همچنین اطلاع رسانی در خصوص اصول بهداشت از جمله در صورت نیاز واکسن های سلامت است، بدینوسیله مجموعه توصیه های زیر ارائه می‌شود:

حفظ مدارک شخصی:

به هموطنانی که قصد سفر به برزیل جهت تماشای بازی های جام جهانی را دارند، توصیه می‌گردد تصاویر گذرنامه، شناسنامه، کارت ملی و یک قطعه عکس خود را در بایگانی مجازی خود( ایمیل شخصی و غیره) نگهداری نمایند که در مواقع ضروری مورد بهره برداری قرار بگیرد.

نسبت به نگهداری مدارک شخصی از جمله گذرنامه دقت نمایند.

ارائه اصل گذرنامه به همراه بلیط بازی جهت ورود به ورزشگاه و محل بازی ها الزامی می باشد.

ورود افراد خردسال زیر 12 سال الزاماً با والدین و یا مسئولی که دارنده رضایت نامه قانونی از والدین وی باشد، امکان پذیر است.

بر اساس قوانین برزیل، تردد افراد زیر 12 سال در داخل کشور همراه با والدین و یا قیم آنها مجاز است.

افراد بین 12 تا 18 سال ( نوجوان) با داشتن مدرک شناسایی معتبر می توانند به تنهایی در داخل کشور تردد کنند.

افراد زیر 18 سال نمی توانند به تنهایی در هیچ هتل و اقامتگاهی استقرار داشته باشند و اقامت آنها منع قانونی دارد.

در داخل کلیه فرودگاهها، دفاتر قضایی جهت صدور مجوز های قضایی برای تردد خردسالان در سطح کشور دائر است. مجموعه مقررات مرتبط با وضعیت خردسالان و نوجوانان در سایت رسمی مرکز ملی جوانان به آدرس (http://www.cnj.jus.br/) به سه زبان پرتغالی، انگلیسی و اسپانیولی قابل دسترس است.

توصیه های بهداشتی:

در جریان بازی های جام جهانی کلیه افراد خارجی می توانند از خدمات دولتی بیمارستانی بصورت رایگان بهره مند شوند.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت برزیل هیچگونه واکسنی به عنوان پیش نیاز برای صدور روادید درخواست نخواهد شد.

جهت افرادی که قصد سفر به مناطق شمالی برزیل را دارند، واکسن تب زرد توصیه می شود.

تخلفات و جرائم عمومی:

موارد ذیل به عنوان جرائم سنگین محسوب می گردد:

1.هر گونه سوء استفاده جنسی از کودکان و افراد زیر 14 سال با برخورد شدید مواجه شده و متخلفین به 8 تا 15 سال زندان محکوم خواهند شد.

2.هر گونه فیلم و یا تصاویر با صحنه های مستهجن با افراد زیر 14 سال، در صورت مشاهده حتی در داخل تلفن همراه ، جرم محسوب می شود.

3.قاچاق و حمل مواد مخدر به داخل برزیل ممنوع است و با مجازات سنگینی مواجه خواهد شد.

4. استفاده غیر مجاز از علائم و نماد های تبلیغی رسمی فیفا و مراجع مربوط به بازی ها و جعل آنها در قالب آرم روی لباس و توپ و موارد مشابه ممنوع است.

5. واسطه گری در خصوص فروش بلیط ورزشگاه ها غیر قانونی است.

6. انجام اعمال خشونت آمیز و درگیری و ورود به اماکن ممنوعه و آوردن هر نوع وسیله ای که بتواند در درگیری و خشونت استفاده شود، جرم محسوب می شود.

7. مستی در هنگام رانندگی نیز از جمله تخلفاتی است که می تواند بین 6 ماه تا 3 سال زندان داشته باشد.

8. رشوه دادن به ماموران رسمی دولت جرم محسوب می شود.

انتهای پیام

کد N269017

وبگردی