آفتاب

انتخابات در آفریقای جنوبی 20 سال پس از آپارتاید

انتخابات در آفریقای جنوبی 20 سال پس از آپارتاید

ساکنان آفریقای جنوبی امروز (چهارشنبه) پای صندوق‌های رای رفته‌اند و با این کار، پایان آپارتاید در این کشور آفریقایی 20 ساله شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری دویچه وله، مردم در آفریقای جنوبی امروز در حالی پای صندوق‌های رای انتخابات پارلمانی رفته‌اند که انتظار می‌رود حزب حاکم کنگره ملی آفریقا برای پنجمین بار پیروز شود.

انتظار می‌رود که 25 میلیون نفر در این انتخابات شرکت کنند که از جمله آن‌ها می‌توان به رای اولی‌ها که نسل آزاد نامیده می‌شوند، اشاره کرد. 9 / 1 میلیون نفر پس از سقوط آپارتاید ‌(تبعیض نژادی) ‌به سال 1994 به دنیا آمده‌اند و البته یک سوم آن‌ها برای این انتخابات ثبت نام کرده‌اند.

در دو ماه گذشته، نظرسنجی‌های روزنامه ساندی تایمز آفریقای جنوبی نشان داده که حزب حاکم این کشور 65 درصد آرا را کسب می‌کند. این حزب در انتخابات 2009، 9 / 65 درصد آرا را به دست آورد و جاکوب زوما را بر سر قدرت آورد.

با وجود نرخ بالای بیکاری و تورم و بحران مالی، کمپین این حزب بر شکوه و جلال ضد آپارتاید و فوت نلسون ماندلا تاکید فراوان داشته است.

نرخ محبوبیت زوما از زمان متهم شدن وی به فساد و اختلاس 23 میلیون دلاری و استفاده از پول دولتی برای تشکیل گارد امنیتی در منزل شخصی‌اش کاهش یافته است.

رئیس جمهور 72 ساله آفریقای جنوبی اظهارنظرها درباره این پرونده را که مخدوش کننده حزب حاکم است مورد بی‌اعتنایی قرار داده و گفته مردم نباید در این باره نگران باشند.

در نظرسنجی‌ها همچنین حزب ائتلاف دموکراتیک، نزدیک‌ترین رقیب حزب حاکم از زمان کسب 7 / 16 درصد آرا در انتخابات 2009، خود را به خوبی نشان داده است.

حزب دیگر به نام مبارزان آزادی اقتصادی نیز که خواستار ملی شدن معادن و بانک‌هاست، در نظرسنجی‌ها تنها 4 تا 5 درصد آرا را کسب کرده بود.

انتهای پیام

کد N268958

وبگردی