آفتاب
باراك اوباما:

آمریكا و اروپا به پیشبرد مذاكرات جاری با ایران متعهد هستند

آمریكا و اروپا به پیشبرد مذاكرات جاری با ایران متعهد هستند

سخنان رئیس‌جمهوری آمریکا درحالی که «سوزان رایس» مشاور امنیت ملی کاخ سفید در حال دیدار با کا‌ترین اشتون بود، بیان شد.

«باراک اوباما» رئیس‌جمهوری آمریکا در جریان دیدار «کا‌ترین اشتون» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از کاخ سفید گفت که آمریکا و اروپا به پیشبرد مذاکرات جاری با ایران متعهد هستند.

به گزارش ایلنا به نقل از بی‌بی‌سی، سخنان رئیس‌جمهوری آمریکا درحالی که «سوزان رایس» مشاور امنیت ملی کاخ سفید در حال دیدار با کا‌ترین اشتون بود، بیان شد.

براساس بیانیه کاخ سفید، رایس و اشتون در این دیدار موافقت کردند که یک راه حل جامع باید به جامعه بین‌المللی اطمینان دهد که برنامه هسته‌ای ایران اهداف صلح‌آمیز دارد.

اوباما هم بر اهمیت بنا کردن مذاکرات بر اساس پیشرفتی که در اجرای «طرح اقدام مشترک» به دست آمده است، تاکید کرد.

«طرح اقدام مشترک»‌‌ همان توافقنامه ژنو است که در ماه نوامبر به امضای طرفین رسید تا زمینه برای یک توافق نهایی برای حل اختلافات بر سر برنامه هسته‌ای ایران فراهم شود.

اوباما همچنین بر اهمیت ادامه همکاری نزدیک آمریکا و اتحادیه اروپا و دیگر اعضای گروه ۱+۵، حین پیشرفت گفت‌وگو‌ها با ایران تاکید کرد.

قرار است دور جدید مذاکرات که چهارمین دور گفت‌وگوهای جامع هسته‌ای ایران است، میان «محمد جواد ظریف» وزیر خارجه ایران و کا‌ترین اشتون هفته آینده در وین برگزار شود.

این دور از مذاکرات با هدف حل و فصل نهایی پرونده هسته‌ای ایران انجام و به همین دلیل مذاکرات جامع هسته‌ای خوانده می‌شود.

همزمان روز گذشته کار‌شناسان ایران و گروه ۱+۵ دور تازه‌ای از مذاکرات هسته‌ای را در نیویورک از سر گرفته‌اند. این مذاکرات در طول هفته ادامه خواهد داشت.

کد N268913

وبگردی