آفتاب

زمزمه های حضور نظامی دائم ناتو در شرق اروپا

زمزمه های حضور نظامی دائم ناتو در شرق اروپا

فرمانده ارشد نظامی ناتو در اروپا از امکان حضور دائمی نیروهای این سازمان در شرق اروپا خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه سی بی سی کانادا ، ژنرال فلیپ برید لاو فرمانده آمریکایی نیروهای ناتو در دیدار با تام لاوسون رئیس ستاد مشترک ارتش کانادا از امکان حضور دائمی نیروهای سازمان پیمان آتلانتیک شمالی(ناتو) در شرق اروپا خبر داد.

این ژنرال ناتو گفت: الحاق شبه جزیره کریمه به روسیه و دخالت های مستقیم روسیه در اوکراین شرایط جدیدی را به وجود آورده است که بر اساس آن می توان احتمال حضور دائمی تجهیزات و نیروهای ناتو در شرق اروپا را بررسی کرد.

وی که در اوتاوا با خبرنگاران سخن می گفت اعلام کرد: من موظف شده ام تا اقدامات اطمینان ساز برای تامین امنیت مرزهای آبی، خاکی و دریایی تا 30 دسامبر ارائه کنم. ماموریتی که می تواند تمدید شود اما بستگی به نظر رهبران ناتو دارد.

این ژنرال آمریکایی دو روز است که در کانادا به سر می برد و با مقامات این کشور درباره اوضاع اوکراین در حال مذاکره است.

استفان هارپر نخست وزیر کانادا در دیدار با این نظامی ناتو اقدامات روسیه در اوکراین را تهاجم آرام خوانده است.

فلیپ برید لاو در کنفرانس مطبوعاتی مشترکش با تام لاوسون بارها از عبارت "تغییر اوضاع" استفاده کرد و در بخشی از اظهاراتش گفت: بر اساس شرایط جدیدی که روسیه ایجاد کرده است ما قصد داریم در بسیاری از تصمیماتمان درباره ساختار، آرایش، آمادگی نیروها تجدید نظر کنیم.

رئیس ستاد مشترک ارتش کانادا نیز در این کنفرانس خبری از حمایت و کمک کشورش به ناتو در مسئله اوکراین خبر داد و گفت کانادا تا به حال 20 طراح نظامی در بروکسل مستقر کرده و شماری جنگنده و ناو جنگی به منطقه گسیل داشته است.

 

 

 

 

کد N268826

وبگردی