آفتاب
یک عضو کمیسیون کشاورزی:

فروش محصولات، بزرگترین مشکل کشاورزان است

فروش محصولات، بزرگترین مشکل کشاورزان است

یک عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با انتقاد از روند فروش محصولات کشاورزی توسط کشاورزان، این مسئله را بزرگترین دغدغه کشاورزان عنوان کرد.

سیدراضی نوری در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به وضعیت کشاورزان حوزه انتخابیه اش عنوان کرد: پیاز کشاورزان همچنان روی دستشان باقی مانده است و کشاورزان مجبورند خیار تولیدی را با کمترین قیمت بفروشند و در حالی که نزدیک به 700 تومان برای آن هزینه شده، آن را کیلویی 190 تومان می‌فروشند.

نماینده مردم شوش با بیان اینکه با رییس سازمان توسعه و تجارت جلساتی برگزار شده، گفت: جلساتی با ایشان داشته‌ایم؛ قرار است راهکار بدهند در حال حاضر افراد سودجو از کشور عراق بدون اینکه عوارض و یا مالیات بدهند، مستقیما از بازار خرید و سوء استفاده می‌کنند.

نوری بار دیگر تاکید کرد که مهمترین مشکل کشاورزان ما فروش محصولاتشان است و ادامه داد: در این زمینه باید مدیریت خاصی وجود داشته باشد و انبارها و سردخانه‌های مخصوصی لازم است ساخته شود تا بتوانیم از این طریق قسمتی از بازار جهانی را بگیریم و به مجموعه تولیدکننده کمک کنیم.

این عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی افزود: مشکل فروش محصولات کشاورزی عامل تعیین‌کننده‌ای است که می‌تواند روی انگیزه و امید کشاورزان تاثیر بگذارد چرا که کشاورزی که نتوانسته محصول خود را بفروشد، طبیعتا امیدی برای کشت سال بعد ندارد.

انتهای پیام

کد N268449

وبگردی